Kako novinari mogu da razviju uspešnu Jutjub strategiju

slika: canva
slika: canva

Primena Jutjub strategije može biti iznenađujuće efikasan način da novinske organizacije postignu određeni nivo finansijske održivosti.

 

„Jedan od najvećih izvora konzumiranja vesti u svetu je Jutjub“, rekla je strateškinja marketinga i medijskog poslovanja Adriana Penja Johanson tokom nedavnog vebinara ICFJ Globalni forum za izveštavanje o krizama. „Fejsbuk se udaljava od vesti i korisnici tamo konzumiraju manje vesti.“

 

 

Johansonovoj se pridružio Talha Ahad, osnivači i izvršni direktor The Centrum Media (TCM), nezavisne novinske kuće u Pakistanu. Ahad je prethodno stekao ključne veštine angažovanja na Jutjubu tokom obuke sa Johansonom prošle godine kroz ICFJ-ov Elevate program, koji je koristio da poboljša doseg sadržaja TCM-a.

 

Iako novinarima nije potrebno veliko znanje da bi počeli, neophodno je da razumeju kako Jutjub funkcioniše. Evo nekoliko saveta o tome kako da razvijete Jutjub strategiju za vesti:

 

Privlačnost Jutjuba

 

Polovina američkih korisnika interneta gleda onlajn video zapise na dnevnom nivou, a više od 90% onlajn korisnika širom sveta gleda video snimke najmanje jednom nedeljno. Novinari bi trebalo da razviju strategiju kako bi dosegli ovu publiku na platformama usmerenim na video, rekao je Johanson.

 

Za razliku od Fejsbuka, koji je nedavno napravio promenu kako bi se manje fokusirao na vesti, Jutjub daje prioritet vestima na svojoj platformi, objasnila je Johanson: „Jutjub je uložio mnogo truda zajedno sa partnerima koji proizvode vesti da bi razumeo koje su potrebe određene vrste sadržaja koji vesti proizvode.”

 

„Kratki i dugi video snimci su formati kojima najviše raste popularnost u redakcijama“, dodala je ona, napominjući da je Jutjub idealno mesto za hostovanje ovih video snimaka. „jutjub nudi bržu monetizaciju od drugih društvenih mreža, ima niske barijere za ulazak i relativno niske troškove proizvodnje za početak.”

 

U TCM-u, Ahad je prebacio fokus redakcije sa Fejsbuka na Jutjub. Ovo poslednje omogućava više stalno aktuelnog sadržaja u dugoj formi koji se neće izgubiti u vestima, rekao je on. Redakcije takođe mogu da postavljaju kraće isečke svog sadržaja na drugim platformama kao što su TikTok i Instagram kako bi pomogli da se saobraćaj vrati na duže video snimke.

 

Ovi kraći video snimci mogu pomoći u stvaranju lojalnosti publike, dodao je Johanson, iako platforme na kojima rade nude manji potencijal za monetizaciju od Jutjuba.

 

[Pročitajte više: Projekat Oasis Evropa mapira digitalne izvorne medije kako bi rasvetlio industriju], eng

 

Služiti svojoj publici

 

Saznanje o tome da vaša publika više voli da konzumira video sadržaj može da pruži informacije o strategijama za povećanje angažovanja. Jutjub nudi više formata za korisnike, uključujući kratke filmove, video klipove, video snimke dugog formata, video snimke uživo i podkaste.

 

Među najpopularnijim tipovima sadržaja na Jutjubu su debate i paneli, događaji na blogovima uživo, objašnjavanja i dokumentarni filmovi, rekla je Johanson. Publika pronalazi ove video snimke na različite načine: može da se kreće kroz funkciju pretrage Jutjuba, da se pretplati na određene kanale, da prati predloge platforme za slične video snimke ili da bude usmerena na sadržaj putem društvenih mreža.

 

Objavljivanje sadržaja koji odjekuje u vašoj publici može pomoći u stvaranju jake zajednice, rekao je Ahad. Njegov tim je kreirao nišne kanale koji se dopadaju onima sa specifičnim interesovanjima i objavio dugačke istorijske i političke video serije koje su bile posebno popularne.

 

Kada procenjujete uticaj vašeg video sadržaja, prvo pogledajte preglede, predložila je Johanson. Ostale metrike će uslediti. „Broj pretplatnika i prosečni pregledi ne rastu istom brzinom. Trebalo bi da uzmete u obzir pretplatnike, ali ono što je najvažnije su vaši pregledi, a ne pretplatnici“, rekla je ona.

 

[Pročitajte više: 7 saveta za izoštravanje poslovnog razmišljanja i vođenje održivog medija], eng

 

Razvijanje vašeg kanala

 

Korišćenje Jutjuba u punom potencijalu zahteva da znate čime da „hranite zver“, rekla je Johanson. Novinari bi trebalo da se obrate svojoj analitici kako bi informisali o svojim uredničkim odlukama na Jutjubu.

 

„Jutjub može biti platforma koja je veoma vođena podacima. Ako znate kako da razumete ove podatke na dnevnoj bazi onda zaista možete da optimizujete svoj kanal“, rekla je ona.

 

Što više korisnika bude u interakciji sa vašim sadržajem, to će se on bolje rangirati u Jutjub algoritmu, nastavila je Johanson. Jutjub meri interesovanje publike putem video klikova; angažovanje putem komentara i deljenja; i zadovoljstvo putem lajkova. Što su na vašem video sadržaju bolji ovi pokazatelji, Jutjub će ga više gurati ka korisnicima.

 

Redakcije bi takođe trebalo da gledaju dalje od Jutjubovog analitičkog praćenja. „Jutjub analitika je čitav univerzum uvida, [ali] morate kopati dublje“, rekla je ona. Plaćeni alati, kao što je vidIQ, mogu da predlože ključne reči koje možete da koristite za povećanje angažovanja i takođe pokažu kako vaši konkurenti napreduju na platformi radi poređenja.

 

Upadljiva sličica koja je tačna u odnosu na sadržaj video snimka takođe može poboljšati njegovo rangiranje u Jutjubovom algoritmu i pomoći u privlačenju većeg broja publike.

 

Na kraju krajeva, praćenje seta podataka dovodi do dosega i uticaja. „Budite otvorenog uma kada radite na videu“, rekla je Johanson. „Radi se o privlačenju pažnje, a saznanje šta radite daje vam mnogo više informacija koje vam mogu pomoći da napravite bolji kanal.”

 

Inaara Gangji

 

Izvor: IJNET ; prevod: NUNS

Tagovi

Povezani tekstovi