Presudni uticaj na medije u regionu

Medijske kompanije, nemački „Aksel Špringer“ (Axel Springer) i švajcarski „Ringir“ saopštile su da spajaju inostrane aktivnosti u istočnoj Evropi radi čega formiraju novu zajedničku firmu u kojoj će imati jednak udeo od po 50 procenata, objavili su juče mediji u Slovačkoj. Tako će, prema pisanju agencije SITA, „Ringir“ u zajedničko preduzeće uneti svoje poslove u Srbiji, Slovačkoj, Češkoj i Mađarskoj, a „Aksel Špringer“ u Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj. „Ringir“ je vlasnik beogradskih dnevnika Blic, Alo i 24 sata, kao i magazina NIN, Blic Puls, Blic Žena i Blic Žena kuhinja. Novoosnovana kompanija biće u formi akcionarskog društva po švajcarskom pravu, pošto će njeno sedište biti u Cirihu. Kao jedna od najvećih medijskih kuća u regionu, imaće vodeću ulogu na tržištu bulevarskih listova i magazina, saopštila su dva koncerna. Zajedničko preduzeće bi imalo približno 414 miliona evra prometa i više od 100 štampanih i 70 internet publikacija, čime će postati najveća medijska kompanija na području istočne Evrope i imaće oko 4.800 zaposlenih. Akcionari tih kompanija planiraju da to zajedničko preduzeće izađe na berzu u narednih tri do pet godina. „Za obe firme je to partnerstvo odlična osnova za značajno proširenje u oblasti novinarstva, kao glavnog predmeta poslovanja sa pet vodećih bulevarskih novina na tržištu, na atraktivna brzorastuća tržišta i optimalan preduslov za dalju ekspanziju u digitalnoj zajednici budućnosti“, izjavio je u vezi sa spajanjem dve kompanije predsednik „Aksel Špringera“ Matijas Defner. Prema rečima Kristijana Ungera, generalnog direktora „Ringira“, čije je sedište u Cirihu, ove novinsko-izdavačke kuće će zajednički imati tako snažnu poziciju da će sa novom firmom zajednički stupiti i na berzu i zajednički će moći da značajno utiču na budućnost brzo rastućih medijskih tržišta u istočnoj Evropi. Ova poslovna transakcija sada još čeka na odobrenje nadležnih antimonopolskih organa u Švajcarskoj. Švajcarski „Ringir“ je multinacionalna medijska grupacija sa približno osam hiljada zaposlenih u deset država u Aziji, srednjoj i istočnoj Evropi i izdaje više od 120 novina i časopisa i posluje sa više od 20 televizijskih programa. Ta kompanija, takođe, ima i značajan komercijalni i kapitalni udeo i poslove u oko 80 internet sajtova i mobilnih platformi. Medijska grupacija „Aksel Špringer“ osnovana je 1946. godine i trenutno je najveći novinski izdavač i treći najveći izdavač magazina u Nemačkoj. Ta kompanija stvara i distribuira informacije i zabavne sadržaje posredstvom novina, časopisa, i digitalnih medijskih usluga. Portfolio te izdavačke kuće obuhvata, na primer, porodicu novinskih robnih marki „Bild“ i „Velt“, a „Aksel Špringer“ posluje u 36 zemalja sa više od 170 novina i časopisa i preko 80 internet publikacija, a ima svoj udeo i u televizijskim i radio-stanicama. Ta medijska grupacije zapošljava ukupno oko 10.000 ljudi. Tanjug 

Tagovi

Povezani tekstovi