Suprotno Zakonu, „Medijakult“ dobio novac za projekat koji će u celosti realizovati druge firme

Slika: Canva
Slika: Canva

Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama je na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata novosadskoj Zadruzi „Medijakult“ dodelio 4.950.000 dinara, iako je u budžetu sav novac namenila uslugama za koje će angažovati druga lica, čime je, po Zakonu o javnom informisanju i medijima (ZJIM), prekršila uslove učešća na konkursu.

 

Kako piše u Članu 23 ZJIM, „učesnik konkursa, koji ne raspolaže odgovarajućim kapacitetima, može angažovati drugo lice za proizvodnju medijskog sadržaja čija vrednost ne prelazi 20 odsto od iznosa sredstava koji je organ dodelio za realizaciju projekta, pod uslovom je da je to lice upisano u Evidenciju proizvođača medijskih sadržaja“.

 

U ovu Evidenciju može, kako se navodi u Članu 47, biti upisano i pravno i fizičko lice. Zadruga „Medijakult“ je planirala da za čitavu proizvodnju medijskog sadržaja angažuje druga pravna i fizička lica koja imaju registorvanu preduzetničku delatnost, iako bi po Zakonu smela da ih angažuje samo za proizvodnju sadržaja čija vrednost ne prelazi 20 odsto dodeljenih sredstava, u ovom slučaju 990.000 dinara.

 

UNS je, objasnivši situaciju, pokrajinsku sekretarku Aleksandru Ćirić Bošković i državnog sekretara za javno informisanje Miloša Garića pitao da li će nešto preduzeti po ovom pitanju. Garić nas je uputio da mejl pošaljemo na imejl adresu Pres službe Ministarstva. Odgovore očekujemo.

 

Novac za prelom u onlajn izdanju, dvostruki troškovi za fotografiju – Šta piše u budžetu projekta?

 

Kako je UNS ranije pisao, preduzetnici će, u ovom projektu, između ostalog, biti angažovani za poslove: menadžera projekta (450.000 dinara), organizatora projekta (400.000), pripreme i realizacije podkasta (300.000), novinara (500.000), audio snimanja (275.000), lektorisanja (350.000), snimanja fotofrafija (500.000), montaže (350.000), video snimanje (375.000) i video miksa (225.000 dinara).

 

Zadruga „Medijakult“ planirala je da za projekat angažuje i preduzetnika za administriranje medijskih sadržaja na portalu (425.000), iako kao produkcija ne može biti izdavač i imati portal.

 

U budžetu se, na šta je UNS i skrenuo pažnju, navodi i da će „Medijakult“ angažovati lice koje ima registrovanu preduzetničku delatnost za poslove preloma“. Kako će tekstovi biti objaviljvani na portalu „Vojvođanski novinar“, nije jasno za koji će posao ovo lice dobiti 300.000 dinara, kako je planirao „Medijakult“.

 

Medijakult će, sudeći po budžetu, drugo pravno lice angažovati za odbradu fotografija, iako je već za snimanje fotografija prijavio registrovano lice koje ima preduzetničku delatnost. Ovo pravno lice će za tu namenu dobiti 500.000 dinara.

 

Iz sopstvenih prihoda „Medijakult“ će finansirati administrativne troškove u iznosu od 250.000 dinara, troškove revizora  – 140.000 dinara, kao i osobu za grafičku obradu sadržaja, koja će dobiti 850.000 dinara.

 

Nelogičnosti u bodovanju

 

Ovaj projekat koji praktično realizuju druga lica, komisija je ocenila sa 96,67 od maksimalnih 100 bodova.

 

Članovi komisije Miodrag Miljković i Branko Sančanin su ovom projektu dali maksimalnih 100 poena, dok je Biljana Ratković Njegovan projekat ocenila sa 90 poena.

 

Zanimljivo je da su kod projekata koje su podneli Milan Šveljo PR Video kreativa tim Sombor, Sremske novine i Brainz TV članovi komisije istim brojem poena ocenili svaku stavku.

 

Inače, UNS je ranije utvrdio da je za Biljana Ratković Njegovan za članicu komisije imenovana na predlog Društva novinara Vojvodine (DNV). Medijski sadržaj nastao u okviru projekta Zadruge „Medijakult“ će, kako je navedeno u Rešenju o raspodeli sredstava, biti emitovan na portalu čiji je DNV izdavač – „Vojvođanski novinar“. U trenutku odlučivanja u komisiji Ratković Njegovan bila je operativni urednik ovog portala.

 

Izvor: UNS

Tagovi

Povezani tekstovi