Konkurs: Medijska partnerstva – pluralizam 2025

slika: canva
slika: canva

Rok za konkurisanje: 27.02.2025.
Sredstva: 5.200.000 evra
Oblast: mediji
Konkurs je za: medije

 

Otvoren je poziv za dostavljanje predloga za Medijska partnerstva – pluralizam sa rokom za predaju projektnih predloga 27. februara 2025. godine u 17:00 po srednjeevropskom vremenu (CET).

 

Podrška za Medijska partnerstva sprovodi se u okviru Međusektorskog potprograma Kreativne Evrope koji, osim što obuhvata delovanja u svim kulturnim i kreativnim sektorima (uključujući i audiovizuelni), podstiče međusektorsku saradnju i inovacije, kao i delovanja u sektoru informativnih medija. Specifičan cilj međusektorskog potprograma je jačanje raznolikog, nezavisnog, slobodnog i pluralističkog medijskog okruženja, kvalitetnog novinarstva i medijske pismenosti, čime se neguju sloboda i umetničko izražavanje, međukulturni dijalog i socijalna inkluzija.

 

Nezavisni mediji imaju ključnu i značajnu ulogu u društvu i doprinose poštovanju osnovnih načela slobode i pluralizma medija i građanskog učešća.

 

Ovim pozivom omogućava se organizacijama sa iskustvom u medijima da uspostave i distribuiraju sredstva informativnim medijskim subjektima u sektorima medija od posebne važnosti za demokratiju, kao što su lokalni i regionalni mediji, mediji zajednice, istraživačko novinarstvo ili mediji specijalizovani za vesti od javnog interesa.

 

Cilj i aktivnosti

Cilj ovog poziva je održavanje i jačanje medijskog pluralizma kroz podršku lokalnim i regionalnim medijima, istraživačkom novinarstvu i medijima koji pružaju vesti od javnog interesa.

 

Tema se fokusira na očuvanje medijskog pluralizma koji je ključan za demokratsku debatu i građansko učešće, a posebno cilja na:

 

  • Lokalne i regionalne medije, koji često nemaju dovoljno resursa za prilagođavanje digitalnim promenama;
  • Istraživačko novinarstvo i medije koji nude vesti od javnog interesa (kao što su mediji usmereni na transparentnost, pravna pitanja ili građanski angažman).

 

Projektni predlozi treba da obuhvate uspostavljanje programa finansiranja namenjenog drugim medijskim organizacijama, a sredstva mogu biti usmerena na aktivnosti koje doprinose transformaciji rada ciljnih grupa, kao što su:

 

  • Inovacije u uredničkoj produkciji (npr. formati, sadržaj), obuhvat vesti i modeli prihoda;
  • Poboljšanje distribucije i širenja vesti;
  • Razvoj i uključivanje publike i strategije za izgradnju zajednice;
  • Razvoj tehničkih alata koji se primenjuju na navedene teme;
  • Obuke o navedenim temama.

Prihvatljivi podnosioci

Prihvatljivi podnosioci mogu biti pojedinačne organizacije ili konzorcijumi sa najmanje dva podnosioca iz država koje učestvuju u programu Kreativna Evropa. Poziv je usmeren na posredničke organizacije koje deluju u oblasti medija i kojima će biti dodeljena finansijska podrška radi uspostavljanja programa finansiranja za medijske sektore kojima je to potrebno. Prihvatljivi podnosioci su pravna lica poput medijskih udruženja, nevladinih organizacija, neprofitnih organizacija, organizacija civilnog društva, javnih tela, međunarodnih zajednica, univerziteta, istraživačkih centara, novinarskih fondova i organizacija za obuku medijskih radnika, privrednih subjekata, fondacija itd.

 

Očekivani rezultati

  • Povećana inovacija i kreativnost u poslovnim modelima, procesima novinarske produkcije i procesima distribucije;
  • Povećana održivost profesionalno proizvedenog novinarskog sadržaja;
  • Povećano interesovanje za profesionalno proizveden novinarski sadržaj među različitim društvenim, jezičkim i starosnim grupama.

 

Konkretno, od ovog poziva se očekuje:

  • Povećana otpornost, pluralizam i urednička nezavisnost na nivou EU u sektorima kao što su lokalni, regionalni i mediji zajednice, istraživački mediji ili mediji specijalizovani za teme od javnog interesa.
  • Povećana otpornost organizacija aktivnih u ciljanom sektoru novinskih medija i zaštita medijskog pejzaža.
  • Poboljšano usvajanje novih tehnologija u ciljanom medijskom sektoru u onoj meri u kojoj to doprinosi medijskom pluralizmu i raznolikom medijskom pejzažu.
  • Podsticanje stvaranja baza znanja o medijskim sektorima koji pružaju vesti od javnog interesa (npr. otkrivanjem područja sa slabom ponudom kvalitetnog sadržaja i/ili gde je medijski pluralizam ugrožen).

 

Raspoloživi budžet ovog poziva je 5,2 miliona evra, a maksimalna podrška po projektu iznosi do 2,5 miliona evra sa maksimalnom stopom sufinansiranja od 90% ukupnih prihvatljivih troškova. To znači da podnosioci zahteva moraju sufinansirati svoje projekte.

 

Rok za predaju projektnih predloga je 27. februara 2025. godine, nakon čega sledi proces evaluacije predviđen za proleće 2025, a rezultati će biti objavljeni na leto 2025. godine. Očekivani početak odobrenih projekata je kraj 2025. godine, sa trajanjem od 24 meseca.

Projektni predlozi se ocenjuju prema četiri osnovna kriterijuma, pri čemu je potrebno preći pojedinačni bodovni prag po kriterijumu i ukupni bodovni prag (70/100):

 

Relevantnost u odnosu na prioritete: maks. 35 bodova
Kvalitet sadržaja i aktivnosti: maks. 35 bodova
Upravljanje projektom: maks. 10 bodova
Diseminacija: maks. 20 bodova

 

Prijava se podnosi onlajn putem portala za prilike za finansiranje i tendere (FTOP).

 

Izvor: EU Mogućnosti

Tagovi

Povezani tekstovi