Prekogranična saradnja medija: Medijska partnerstva 2025

slika: canva
slika: canva

Rok za konkurisanje: 27.02.2025.
Sredstva: 5.200.000 evra
Oblast: mediji, teritorijalna saradnja
Konkurs je za: pravna lica koja mogu biti neprofitne, javne i privatne medijske kuće (uključujući štampane i internet novine, radio/podkast, televiziju i dr.), kao i druge organizacije usmerene na informativne medije (uključujući medijska udruženja, nevladine organizacije, novinarske fondove i organizacije za obuku medijskih radnika itd.)

 

Otvoren je poziv za dostavljanje predloga za medijska partnerstva sa rokom za predaju projektnih predloga 27. februara 2025. godine u 17:00 CET.

 

Podrška za Medijska partnerstva sprovodi se u okviru Međusektorskog potprograma koji obuhvata aktivnosti u svim kulturnim i kreativnim sektorima (uključujući i audiovizuelni), s ciljem podsticanja međusektorske saradnje i inovacija, ali i aktivnosti u sektoru informativnih medija. Specifični cilj međusektorskog potprograma je jačanje raznovrsnog, nezavisnog, slobodnog i pluralističkog medijskog okruženja, kvalitetnog novinarstva i medijske pismenosti, čime se neguju sloboda i umetničko izražavanje, međukulturni dijalog i socijalna uključenost.

 

Evropski informativni medijski sektori igraju nezamenljivu i vrednu ulogu u Evropi, ali se suočavaju sa brojnim izazovima. Finansijska održivost profesionalnog novinarstva je pod pritiskom, delimično zbog digitalne tranzicije, što dodatno opterećuje ekonomsku održivost profesionalnog novinarstva.

 

Cilj i aktivnosti

Cilj podrške za prekogranične saradničke predloge među informativnim medijskim organizacijama na nivou EU (i zemljama uključenim u program Kreativna Evropa) je poboljšanje ekonomske održivosti medija i promocija inovacija u modelima prihoda, razvoju publike i tehničkim standardima.

 

Podnosioci predlog projekta se pozivaju na uspostavljanje prekogranične saradnje između medija. Cilj predloga može biti razvoj, između ostalog, boljih modela prihoda i monetizacije, novih pristupa razvoju publike, izgradnji zajednice i marketingu, razvoju zajedničkih profesionalnih/tehničkih standarda, novih tipova redakcija, mreža sindikata ili drugih modela za razmenu sadržaja/podataka među informativnim medijima širom EU (i zemljama uključenim u program Kreativna Evropa) ili za pružanje pomoći malim medijskim organizacijama.

 

Projektni predlozi trebalo bi da uključe aktivnosti koje najbolje doprinose ciljevima konzorcijuma, kao što su događaji, onlajn obuke i radionice za medijske radnike/ce, programi razmene, mentorski programi, mapiranje najboljih praksi, razvoj tehničkih standarda u celom sektoru, razvoj smernica i uređivačkih standarda, izrada praktičnih vodiča, razvoj i testiranje platformi i tehničkih rešenja za razmenu ideja i najboljih praksi, promotivne aktivnosti ili druge aktivnosti sa ciljem očuvanja održivosti sektora. Podstiče se razmena najboljih praksi među operaterima i podrška medijskim sektorima koji nemaju sredstava za prilagođavanje digitalnom okruženju.

 

Što se tiče sadržaja, cilj je povećanje efikasnosti i kvaliteta izveštavanja putem inovativne novinarske saradnje. Projektima se mogu testirati inovativne metode i formati produkcije ili doprineti visokokvalitetnim standardima medijske produkcije kroz druge načine saradnje. Cilj projekata može biti povećanje razmene najboljih praksi među novinarima/kama i optimizacija radnih postupaka za novinarske žanrove kojima je potrebno više vremena i resursa.

 

Prihvatljivi predlagači

Prihvatljivi predlagači su pravna lica koja mogu biti neprofitne, javne i privatne medijske kuće (uključujući štampane i internet novine, radio/podkast, televiziju i dr.), kao i druge organizacije usmerene na informativne medije (uključujući medijska udruženja, nevladine organizacije, novinarske fondove i organizacije za obuku medijskih radnika itd.).

 

Projektne predloge podnose konzorcijumi koji okupljaju najmanje tri partnera iz najmanje tri različite zemlje koje učestvuju u programu Kreativna Evropa. Budući da je cilj poziva da ostvari uticaj na ceo sektor, preporučuje se da se u aktivnosti uključi što više informativnih medija.

Transnacionalni konzorcijumi medijskih organizacija pozivaju se na udruživanje kako bi podstakli transformaciju medija, pouzdano izveštavanje i usavršavanje veština stručnjaka u oblasti informativnih medija, kao što je razvoj standarda medijske produkcije, novih poslovnih modela, novih tipova novina i novinarskih formata, razmena najboljih praksi i sl. Konzorcijumi se mogu fokusirati na (pod)sektor informativnih medija (npr. televizija, radio, štampane novine itd.) i/ili novinarski žanr (npr. podatkovno novinarstvo, specijalizovano novinarstvo itd.).

 

Spisak zemalja koje učestvuju u programu Kreativna Evropa

 

Za ovaj poziv obezbeđeno je 5,2 miliona evra, a svakom projektu će biti dodeljeno najviše 2 miliona evra sa maksimalnom stopom sufinansiranja od 80% ukupnih prihvatljivih troškova.

 

Rok za predaju projektnih predloga je 27. februar 2025. godine, nakon čega sledi proces evaluacije koji je predviđen za proleće 2025., a rezultati će biti objavljeni na leto 2025. Očekuje se da će odobreni projekti početi krajem 2025. godine i trajati 24 meseca.

 

Projektni predlozi se ocenjuju prema 4 osnovne kategorije, pri čemu je potrebno preći pojedinačni bodovni prag po kategorijama (N/A) i ukupni bodovni prag (70/100):

  • relevantnost u odnosu na prioritete: maksimalno 35 bodova
  • kvalitet sadržaja i aktivnosti: maksimalno 35 bodova
  • upravljanje projektom: maksimalno 10 bodova
  • distribucija: maksimalno 20 bodova

 

Prijava se popunjava i podnosi onlajn putem portala za mogućnosti finansiranja i tendera (FTOP).

 

Izvor: EU Mogućnosti

Tagovi

Povezani tekstovi