Šefica Federalne komisije za komunikacije SAD Džesika Rozenvorsel objavila je danas predlog prema kojem će svi koji se bave političkim advertajzingom morati jasno da naznače da u nekom svom radijskom ili televizijskom materijalu koriste sadržaj generisan uz pomoć veštačke inteligencije.
Ako ga petočlana Komisija usvoji, predlog će doneti veću transparentnost koju mnogi američki poslanici i eksperti za veštačku inteligenciju traže, s obzirom da nagli razvoj generativnih AI oruđa proizvodi sve životnije slike, video snimke i audio zapise, što bi, u pogrešnim rukama, moglo da postane sredstvo za dovođenje glasača u zabunu na predstojećim američkim izborima.
Međutim, vodeća američko regulatorno telo ima nadzor samo nad televizijom, radijem i nekim pružaocima kablovskog sadržaja. Nova pravila, ako budu usvojena, neće se odnositi na reklamni politički materijal na digitalnim i striming platformama, a na tom području postoji veliki rast prometa.
„S obzirom da AI oruđa postaju sve dostupnija, komisija želi da obezbedi da potrošači budu u potpunosti informisani u situaciji kad se ta tehnologija koristi“, navela je Rozenvorsel u saopštenju.
Ovo je drugi put ove godine da FCC poduzima značajne korake u borbi protiv zloupotrebe korišćenja AI u političke svrhe.
Prethodno je FCC primenio važeći Zakon o zaštiti potrošača SAD na tzv robotske pozive i zabranio ih u situacijama kada ih generiše AI, a nakon incidenta na predizborima u Nju Hempšajeru kada su prevaranti uz pomoć AI rekonstruisali glas predsednika SAD Džozefa Bajdena i koristili ga da kroz robopozive odgovaraju glasače od ideje da izlaze na izbore.
Ako predlog bude usvojen, emiteri će morati da traže od političkih advertajzera da naznače da li se u njihovim sadržajima koristi sadržaj koji je generisan uz pomoć AI, poput slika kreiranih na osnovu teksta ili glasovnih poruka dobijenih kloniranjem.
Izvor: Danas