„Arena sport“ je za direktora Telekoma Vladimira Lučića kruna u ponudi kompanije na čijem je čelu. Ipak, u poslovnim knjigama ta kruna izgleda ovako: 2020. godine dobit je bila nešto viša od pet i po miliona evra, da bi onda 2021. usledio strmoglavi pad i napravljen je gubitak veći od 40 miliona evra.
U zemljama regiona, pak, u kojima važe stroža finansijska pravila Evropske komisije, Arena beleži mali profit, ali i sa tim je ukupan gubitak u 2021. iznad 37 miliona evra.
Član SDS-a, ekonomista Goran Radosavljević kaže da bi to trebalo da brine sve građane Srbije jer je o njihovom novcu reč.
„Nadamo se da će u budućnosti i ovo ulaganje od 600 miliona evra napraviti neke pare i da neće dineti gubitak. Ali, sve ukazuje da će to biti teško isplativo i da možemo očekitati dalji pad EBITDA-e, odnosno vrednosti kompanije, a samim tim i rast duga“, kaže Radosavljević.
Taj dug „Arene sport“, objašnjava Radosavljević, svaliće se na leđa Telekoma Srbija koji je, kako kaže, već ulazio u preplaćene investicije poput kupovine kablovskih mreža Kopernikus i Radijus Vektor iz 2018, a ta mu se ulaganja još nisu isplatila.
„Vrednost kompanije je od 2017. na ovamo uništavana uglavnom kroz projekte poput ovog, kupovine Premijer lige za cenu koja je daleko iznad tržišne, akvizicije drugih kompanija na tržištu iznad tržišne vrednosti. To se sada polako u njihovim bilansima pokazuje. Da bi to predstavili kao dobar rezultat oni menjaju određene računovodstvene tehnike, koriste nekakvo kreativno računovodstvo, i time prikazuju rezultate boljim nego što stvarno jesu. Kada bismo paralelno računali i poredili sa 2017. videli bismo da kompanija ima gubitak vrednosti“, navodi Radosavljević.
Samo za prava prenosa sportskih takmičenja Telekom, odnosno „Arena“, će u ovoj godini izdvojiti čak 240 miliona evra, dok prihod od pretplate na Arenine kanale može doneti najviše 74,4 miliona evra, sa postojećim cenama, ukazuju analize stručnjaka za sportska prava i prenose.
Član Pokreta „Srbija centar“ i bivši član Saveta Regulatornog tela za elektronske medije Slobodan Cvejić kaže da poslovni potezi Telekoma Srbija nisu ekonomski, već imaju politički karakter.
„Ja verujem da se kroz Telekom državnim novcem upravlja medijskom scenom, bar scenom elektronskih medija. Verujem da ti postupci nisu dobri za Srbiju, moguće je da nisu ni legalni, nisam pravnik pa ne mogu da procenim. U svakom slučaju nisu legitimni“, rekao je Cvejić.
Dugove će, kaže on, vraćati građani Srbije koji su i vlasnici Telekoma, ali ih niko ne pita o zaduživanju te kompanije.