Bez reklama na RTS-u?

Beograd – Asocijacija medija
donela je jednoglasnu odluku o predlogu za izradu novog Zakona o oglašavanju,
kojim bi se ukinulo oglašavanje na javnom servisu i kojim bi se sprečilo
da komercijalne televizijske stanice dobiju više vremena za reklame, objašnjava
za Danas Veselin Simonović, predsednik Upravnog odbora Asocijacije medija. 

On dodaje da je ovaj predlog donet kako
bi se poštovao Zakon o oglašavanju, jer mnoge stanice krše pravila o
reklamiranju probijanjem termina, čime se „odliva novac iz štampanih medija u
elektronske“. 
– Formirana je Radna grupa za izmene i dopune Zakona o oglašavanju, u kojoj
Asocijacija medija ima dva predstavnika. Predlog o ukidanju oglašavanja na javnom
servisu donet je kako bi štampani mediji mogli da prežive u narednim godinama. Slična
situacija je i u Hrvatskoj. Ne znam da li je takav predlog tamo usvojen, ali ako
nije, sigurno će biti – ističe Simonović. 

Aleksandar Tijanić, generalni direktor
Radio televizije Srbije, ističe za naš list da je ovakav predlog „apsolutno
nemoguć“ i da se „ne smeju pogoršavati uslovi rada javnog servisa ni po
kojem osnovu“. 

– Javni servis je zbog bombardovanja,
tehničke zaostalosti i velikog broja zaposlenih u teškoj ekonomskoj situaciji.
Prihod od marketinga skoro je jednak visini prihoda od pretplata.
Trenutni prihod javnog servisa od marketinga čini skoro polovinu
ukupnih prihoda, jer je stanovništvo sve siromašnije – objašnjava Tijanić. 

On navodi da prihod RTS ove godine
iznosi oko 90 miliona evra, od čega je 50 od pretplata, a 40 miliona
evra od marketinga. U slučaju ukidanja oglašavanja na RTS-u, Tijanić
objašnjava da bi država morala da izdvoji sredstva za rad javnog servisa iz
svog budžeta, jer je na to obavezuju evropski propisi. 

– Ukoliko se ukine oglašavanje na RTS-u,
novac neće ići u štampane medije već će ga podeliti Veran Matić, Željko
Mitrović i Foks televizija, odnosno privatni komercijalni mediji. Ova
inicijativa je potekla još pre dve godine od komercijalnih
televizija, koje na taj način zbog ekonomske krize stvaraju sukob štampanih medija
sa RTS-om – naglašava Tijanić. 

Direktor RTS-a kaže da u Hrvatskoj
takav predlog ne postoji već je to „samo diskusija“. 

– Naravno da se mora pomoći štampanim
medijima i pametne države su donele propise, prema kojima se jedan deo
sredstava uloženih u oglašavanje u elektronskim medijima mora izdvojiti i za
štampane. Uglavnom je to odnos devet prema jedan – kaže Tijanić.

Autor: B. CVEJIĆ

Tagovi

Povezani tekstovi