BIRODI: Informer iznosi nepreciznu i manipulativnu sliku medijskog ambijenta

birodi-logo_670x0

Rezultati monitoringa o medijskoj zastupljenosti predsednika Srbije Aleksandra Vučića na televizijama N1 i Nova prikazani na internet stranici Informera predstavljaju primer neprecizne i manipulativne slike medijskog ambijeta tokom kampanje za izbore, piše Biro za društvena istraživanja (BIRODI).

Zbog toga je BIRODI pozvao Informer da izvesti javnost ko je sproveo monitoring izveštavanja televizija N1 i Nova S o medijskoj zastupljenosti predsednika Srbije i nosioca izborne liste Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića.

 

Zarad integriteta istraživanja Informer bi trebalo da objavi ko je naručilac navedenog monitoringa, odnosno da predstavi kako su definisani tonaliteti pozitivno, negativno i neutralno, da li u odnosu na aktera, kako to radi BIRODI i Kancelarija za demokratske institucije i ljudska prava (ODIHR) ili u odnosu na postupanje novinara i medija, kako to radi Regulatorno telo za elektronske medije (REM), piše BIRODI.

 

Ocenjeno je da rezultati prikazani na internet stranici Informera predstavljaju primer neprecizne i manipulativne slike medijskog ambijeta tokom kampanje za lokalne, pokrajinske i parlamentarne izbore jer su prezentovani rezultati za samo dve kablovske televizije koji nisu dostupni koliko i televizije sa nacionalnim frekvencijama.

 

Navedeno je da je nesporno da je predsednik Vučić u centralnim informativnim emisijama N1 predstavljen većinski na negativan način uz značajno prisustvo neutralnog i malo prisustvo pozitivnog predstavljanja.

 

Procenat negativnog, odnosno kritičkog predstavljanja Vučića u dnevnicima N1 se kreće oko 50 odsto posmatranog vremena, a u podacima koje je Informer predstavio postoje podaci o negativnoj zastupljenosti, ali ne i o neutralnoj i pozitivnoj zastupljenosti Vučića na dva kablovska kanala, navodi BIRODI.

 

Izvor: N1

 

Tagovi

Povezani tekstovi