„Ova vrsta udruženog postupanja izborih lista i pružalaca medijskih usluga suprotna je ulozi medija u izbornom procesu, a to je da svojim izveštavanjem, analiziranjem i propitivanjem predstavnika izbornih lista omoguće biračima da na osnovu relevatnih informacija o programima i kadrovima donesu odluku o izbornom ponašanju na izborni dan“, saopštio je BIRODI.
Ta organizacija dodala je da umesto toga, ponovo svedočimo „pluralitetu prikrivenog reklamiranja“, gde su izborne liste i vlasti i opozicije predstavljene pozitivno, što od medija pravi sredstvo propagande u funkciji izbornih lista.
„Partijske kamere su vid izigravanja zakona koji regulišu finansiranje izborne kampanje, jer na ovaj način izborne liste dobijaju besplatno (prikriveno) reklamiranje u dnevnicima. Pozivamo pružaoce medijskih usluga da umesto ove prakse postavljaju pitanja koja će biračima pomoći u odluci za koga će glasati na predstojećim izborima u skladu sa zakonima i kodeksom novinarske profesije“, naveo je BIRODI.