BIRODI: Mediji u kampanji podeljeni, provladini dominantniji

birodi

Monitoring medija Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) o predizbornom izveštavanju od 15. februara do 24. marta pokazao je da su se izdvojile dve struje – strana koja kritikuje vlast i otvoreno provladine medije.

Dnevni listovi pod kontrolom države ili u njenom vlasništvu o strankama i vlasti izveštavali su gotovo na marketinškom nivou, kažu istraživači.

 

Izbornim programom u centralnim informativnim emisijima pridružuju im se televizije Pink i B92.

 

Analiza je pokazala da je jedino N1 imala kritički stav o vlasti, dok su se ostale posmatrane televizije, uključujući javni servis, trudile da se „ne zameraju“ ili bile pasivne i nezainteresovane za izborne teme.

 

U kampanji su dominirale vesti o Srbiji i ratu u Ukrajini, infrastrukturnim radovima, ekonomiji i nacionalnim interesima.

 

Kandidat koalicije Patriotski blok za obnovu Kraljevine Srbije Boško Obradović u kampanji za predsedničke izbore najnegativnije je predstavljen u štampi.

 

List Nova dao je predsnost koaliciji Ujedinjeni za pobedu Srbije, a Danas koaliciji „Moramo“, navode iz BIRODI.

 

Iako se čini da je u kampanji bilo otvaranja medija za različite opcije, sociolog Dražen Pavlica ocenjuje da mediji nisu iskoristili resurse i pun kapacitet da predsrojeće izbore podignu na viši demokratski nivo.

 

Tagovi

Povezani tekstovi