Monitoring je BIRODI sproveo od 1. novembra do 10. decembra, analizirajući 44 sata centralnih informativnih emisija na RTS, N1, Pinku, Hepiju, Prvoj i B92.
Predstavnik BIRODI Radule Perović rekao je da su funkcioneri tokom kampanje na RTS zauzeli 53 odsto vremena, Pinku 65, Hepiju 54, Prvoj 66,4, B92 95 i na N1 74,5 odsto vremena.
Vučić je na RTS u ukupnom udelu vremena u centralno-informativnim emisijama imao sedam minuta neutralnog predstavljanja, jedan sat pozitivno i jedan sat i 48 minuta izrazito pozitivnog predstavljanja.
Premijerka Ana Brnabić na javnom servisu zauzela je dva minuta neutralnog predstavljanja, šest minuta pozitivnog i tri minuta izrazito pozitivnog predstavljanja, dok je o Vladi Srbije 17 minuta neutralno izveštavano, 44 pozitivno i jedan izrazito pozitivno.
Kada je reč o izveštavanju o predsedniku Srbije, on je na Pinku dobio četiri sata pozitivnog izveštavanja i sat i 15 minuta izrazito pozitivnog izveštavanja te televizije o njemu i njegovim aktivnostima.
Televizija Hepi Vučiću je posvetila 43 minuta pozitivnog izveštavanja, premijerki 13 minuta, a Vladi sat vremena.
Na TV Prva Vučić je zauzeo sat i 23 minuta programa u kome je pozitivno predstavljan, Brnabić 14 minuta, a Vlada 52 minuta.
Kada je reč o pozitivnom izveštavanju televizije B92, Vučić je dobio četiri sata i 14 minuta, Brnabić 16 minuta, a Vlada sat i 29 minuta.
Televizija N1 o predsedniku Srbije izveštavala je negativno 53 minuta, četiri minuta izrazito negativno, neutralno 11 minuta, a pozitivno pet sekundi.
Ta televizija nije uopšte pozitivno izveštavala o premijerki Brnabić, neutralno devet minuta, 14 negativno, a izrazito negativno četiri minuta.
Sociolog Dražen Pavlica kazao je da su mediji ove godine gori nego 2014, 2016. ili 2021. godine.
„Ovo čemu prisustvujemo danas je obezvredilo i obesmislilo ono što je poslovanje medija“, naglasio je on i dodao da se medijsko-političko nadmetanje pretvorilo u medijsko-političku agoniju.
Direktor BIRODI Zoran Gavrilović, govoreći o funkcionerskoj kampanji, rekao je da je Vučić glavni protagonista takve kampanje, te da je on na Pinku predstavljen na nivou reklame.
Izvor: N1