[box align=’box-left’ id=’7919′]Glavni urednik novinske agencije Tomson Rojters (Thomson Reuters) Paul Ingrasia izjavio je na panelu da je najbolje što mediji mogu da urade, jeste da nastave da služe čitaocima.
„Naš posao je da obezbedimo tačno i pravovremeno izveštavanje, na osnovu kojeg bi korisnici naših usluga mogli da donesu dobre odluke“, rekao je on na panelu „Media vs. Business – Partners or rivals“.
Prema njegovim rečima, pojedinci i organizacije koji čitaju ili gledaju vesti nekada će ulagati novac na osnovu tih informacija, što je još jedan od razloga da one budu tačne, kako bi se ispoštovao i princip poverenja.
Prvi čovek agencije Kanadian pres (The Canadian Press) Malkolm Kirk rekao je da novinari nisu ni partneri ni rivali biznisu.
„Nije da ne radimo s njima, distribuiramo saopštenja, ali dobar novinar će naći činjenice koje saopštenje kompanije ne sadrži i nastojimo to da očuvamo“, rekao je on.
Kako je naglasio, tačnost je prvi prioritet, a takođe, jedan izvor informacija nikad nije dovoljan, jer vodi u grešku, čime se rizikuje reputacija medijske kuće.
Direktor srpske Novinske agencije Tanjug Branka Đukić rekla je da je važno da se mediji više okrenu ekonomskim informacijama, a posebno da ih razmenjuju sa susednim zemljama, jer to ima uticaj na ekonomski oporavak koji je bitan faktor stabilnosti u regionu Zapadnog Balkana.
Tanjug je zato, navela je ona, pre skoro tri godine startovao s nezavisnim portalom Tanjug BIZ .
Takođe, dodala je Đukić, značajno se investiralo u unapređenje servisa ekonomskih informacija kroz jačanje tehnološke baze, obuku zaposlenih, angažovanje mladih i njihovu dodatnu edukaciju.
Prema njenim rečima, srpska nacionalna agencija je napravila tim koji je sposoban da, pored osnovne delatnosti, izveštavanja, osmisli i realizuje posebne projekte u vidu okuglih stolova posvećenih ključnim razvojnim pitanjima Srbije i regiona u celini.
Takođe, istakla je Đukić, takav tim je pokazao i da može da odgovori izazovima medijskog parterstva agencije na velikim medijskim konferencijama, poput Samita Kina plus 16 koji je krajem prošle godine održan u Beogradu, ili Samita 100 biznis lidera Jugoistočne Evrope.
Na panelu se moglo čuti i da se, pored pitanja da li su mediji i biznis partneri ili rivali, otvara i pitanje uloge društvenih medija.
Generalni direktor ruske novinske agencije Tass Sergej Mikhailov je naveo da je ta tema u poslednje vreme na agendama konferencija.
„U poslednjih 10 godina došlo je do modifikacije i transformacije samih medija, a aktivnosti su komplikovanije zbog piraterije, većeg pristupa informacijama zbog novih tehnologija. Sada i društvene mreže aktivnu ulogu u širenju informacija“, naveo je on.
Mikhailov je naveo primer Fejsbuka (Facebook), aplikacije kojoj su prvi partneri bili BBC, Gardijans, Nacionalna geografija…
„Oni su ušli u partnerstvo sa tom aplikacijom i dobili 70 odsto od prihoda od reklama, a Fejs je dobio pristup sadržaju najboljim medijima. Novi mediji će morati isto tako da se okrenu tradicionalnim, da bi dobili sadržaj koji im je potreban“, navodi on.
Prema njegovim rečima, u Rusiji se pokazalo da 75 odsto informacija do korisnika stiže preko mas međa, a 25 odsto preko društvenih mreža.
Izvršni director japanske agencije Kuodo News Hiroki Sugita naveo je da su japanski tradicionalni mediji preplavljeni digitlnim, a oni jure pre profit nego što se bave novinarstvom.
„Jahu vesti su najuticajnije kod nas, a oni kupuju sadržaj od 150 tradicionalnih medija. Postavljaju 400 tekstova svaki dan“, naveo je on i dodao da su vesti više čitane na sličnim sajtovima nego na tradicionalnim medijima.
Potpredsednik Asošiejted presa (The Associated Press) Aleksander Mekintajer rekao je da danas svi primaju više informacija nego ikad ranije, a za to su zaslužne tehnologije, pametni telefoni, tablet, bolji pristup informacijama svuda i uvek.
„Agencije moraju da tragaju za istinom, a da ne budu partneri ni rivali, ni vladi ni biznisu. Nama je neophodno da sačuvamo poverenje javnosti“, rekao je on.