Bodrožić: Medijska strategija je bila revolucionarna, u novim zakonima ostala sporna mesta

Izvor:Media centar
Izvor:Media centar

Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Željko Bodrožić izjavio je danas, komentarišući ocenu predsednice Vlade Srbije Ane Brnabić da su novi medijski zakoni „revolucionarni“, da je Medijska strategija iz 2020. godine bila revolucionarna, ali da je u novim zakonima ostalo nekoliko spornih mesta.

 

Bodrožić je u emisiji „Pravi ugao“ na Radio-televiziji Vojvodine rekao da bi veliki pomak u medijskoj regulativi bio da su usvojeni nacrti Zakona o javnom informisanju i medijima i Zakona o elektronskim medijima koje su izradile redne grupe, ali da su ti nacrti promenjeni.

 

„Ta neka tri, četiri mesta u zakonu koja su sporna su i dalje ostala sporna. Mi i dalje mislimo da je Medijska strategija bila revolucionarna, da je ona zaista dobila pohvale u EU, Evropska komisija je to u izveštaju pozitivno notirala“, kazao je on.

 

Prema njegovim rečima, Medijska strategija je bila zakonsko polazište za izradu novih zakona.

„Medijska strategija je pre nekoliko godina detektovala glavne probleme u medijskoj sferi, anomalije koje su narušavale zakon iz 2014. godine, koji je takođe bio veliki pomak, ali su se neke stvari izvrnule naopačke“, rekao je Bodrožić.

 

Istakao je da je „važno šta stoji na papiru“, dodajuću da je prvi nacrt zakona koji je izradila radna grupa bio usaglašen sa Medijskom strategijom i da je predstavljao pomak.

 

Saša Mirković sa Fakulteta za medije i komunikacije, komentarišući izjavu premijerke Ane Brnabić da su novi zakoni revolucionarni, kazao je da se „revolucionarnost“ može vezati samo za to što će zakoni biti doneti tri godine od donošenja Medijske strategije.

 

„Ja bih rekao da je, pre svega, ispunjenje tog cilja koje je predviđeno akcionim planom, samo po sebi neka vrsta revolucije. Međutim, da bi zaista to bilo revolucionarno, mislim da bi bilo značajno da to ne ostane mrtvo slovo na papiru i da bude zaista primenjeno u praksi“, kazao je Mirković.

Prema njegovim rečima, strateški dokument sam po sebi nije obavezujuć, ali je činjenica da njega donosi Vlada Srbije.

 

„Medijska strategija, koju je Vlada Srbije usvojila u januaru 2020. godine, je možda i jedan od najkritičnijih dokumenata, gde je Vlada bila samokritična prema samoj sebi i prihvatila je da mnogo toga što su medijska i novinarska udruženja tada konstatovala uđe u taj tekst“, rekao je Mirković.

 

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić izjavila je nakon završetka javne rapsrave o novim medijskim zakonima da su oni revolucionarni, jer se prvi put uvodi samoregulacija i uz ocenu da je urađen odličan posao i da će oba zakona biti usvojena do kraja oktobra.

 

Medijska udruženja smatraju da su u novim zakonima ostale sporne tačke koje se najviše odnose na nadležnosti Saveta za štampu, Regulatorno telo za elektronske medije i vlasništvo države u medijima.

Tagovi

Povezani tekstovi