Caruje "srpski narodni"

Tiraži „Politike „ i „Večernjih novosti“ se dupliraju kada objave dobre dodatke, što je potvrda da čitaoci cene kvalitetnu informaciju. Tumačenje najozbiljnijih društvenih događaja kroz tračeve, olako izrečeni sudovi ili neproverene činjenice, kao i upadljivo nepoštovanje profesionalnih novinarskih standarda kazuju da su tiraž i rejting gotovo jedini motiv za deo domaće štampe. Uz ovakve ocene o novembarskoj slici domaće štampe, Lila Radonjić, izvestilac Saveta za štampu Medija centra, deo svog izveštaja je posvetila i jeziku koji je pod nazivom „srpski narodni“ zacario domaćim glasilima.



– U Srbiji se tako ne govori. To narodnjaštvo koje šire političari dobilo je umesto arhaičnog jezika novi, psovački govor koji, kako kažu, „oslobađa“, kojeg se niko ne stidi,jer je naš i autentičan i koji se tako napadno forsira da bi potisnuo pristojnost i vaspitanje kao malograđanske kategorije. Sve pod firmom narod to voli, narod to hoće, plaća i kupuje. Ono što je lascivno, besramno i vulgarno tumači se kao slobodno, a svaka reakcija na taj talas najnovijeg novog primitivizma kao rigidna i malograđanska. Ni seoska ni građanska Srbija tako ne govori. Tako govori novokomponovana ekipa političara, novinara i kolumnista opšteg smera – rekla je juče Radonjić. Takav govor, pored drugih mesta, čitaoci su mogli da prepoznaju u višednevnim polemikama između Vladana Batića, bivšeg ministra pravde, i Aleksandra Tijanića, direktora Radiotelevizije Srbije.


Ali, time se lista profesionalnih propusta u prošlom mesecu ne iscrpljuje. Nikola Stojić, koji je na Odseku za novinarstvo i komunikologiju FPN-a diplomirao na temu Stilske karakteristike i vulgarizmi u listu „Kurir , istakao je da su psovke i vulgarnosti, kako tekstova tako i fotografija, u tom i većini naših tabloida usmereni na privitimizam i sanzacionalizam, radi povećanja tiraža. Njegova koleginica Ivana Petrović, koja se bavila analizom naslova i naslovnih strana u dnevnim listovima, ukazala je da zbog tiraža i ozbiljni listovi u svetu preuzimaju manje tabloidne forme i finese, pa tom trendu podležu i domaći listovi. Ipak, ne treba brinuti, jer dok tiraž „Kurira“ i „Blica“ skače dva ili tri puta kada se pojave obnažene fotografije Severine, odnosno naslov „Ustani Srbijo“, tiraži „Politike „ i „Večernjih novosti“ se dupliraju kada objave dobre dodatke, što je potvrda da čitaoci cene kvalitetnu informaciju i dobru priču, zaključila je ona.

Tagovi

Povezani tekstovi