CIGARETE I ALKOHOL PROTERANI IZ REKLAMA

 – Prema odredbama novog zakona o javnom oglašavanju trajanje reklamnih blokova na komercijalnim televizijama ne sme premašiti 20 odsto od ukupnog programa, dok je na radiju limit deset odsto. Insistira se, takođe, da reklame ne narušavaju celinu i autorska prava emisije u kojoj se emituju. Zabranjeno je i reklamiranje proizvoda plasiranjem neistinitih informacija o njegovim karakteristikama, upoređivanje na štetu drugih konkurentnih proizvoda, poziv na bojkot, pornografski sadržaji (osim u pornografskim časopisima i emisijama), rasna i polna diskriminacija – ističe Dimitrijević i dodaje da će o sprovođenju zakona brinuti radiodifuzna Agencija za kontrolu.


Najveću polemiku učesnika konferencije izazvale su odredbe zakona koje se odnose na reklamiranje duvanskih i alkoholnih proizvoda. Naime, prema predlogu novog zakona o javnom oglašavanju, zabranjen je svaki vid reklamiranja duvana i alkohola (osim piva koje spada u prehrambene proizvode) posredstvom panoa, bilborda, letaka i televizijskih i radio reklama. Proizvođačima i distributerima alkoholnih i duvanskih proizvoda dozvoljeno je da budu sponzori određenih akcija i manifestacija ali im nije dozvoljeno da tom prilikom koriste svoj žig ili brend oznaku.


Predstavnik kompanije Rubin iz Kruševca naglasio je da bi i vino trebalo da dobije tretman jednak pivu.


– Nije mi jasno zašto je zabranjeno reklamiranje vinskih proizvoda, u zemlji koja pretenduje da dobije epitet „vinogradska“. Osim toga, zbog bržeg razvoja srpskih brendova trebalo bi dozvoliti reklamiranje alkoholnih proizvoda koji dobiju neko od sajamskih priznanja. Izmenama zakona trebalo bi dozvoliti reklamiranje alkoholnih pića, recimo, posle 22 časa – kaže on.


Komentarišući najavljenu zabranu reklamiranja duvanskih proizvoda, Mihajlo Crnobrnja, predstavnik Britiš amerikan tobako, istakao je da nije jasno zbog čega imamo jedan od najrigoroznijih zakona o zabrani reklamiranja duvanskih proizvoda kada je Srbija druga po broju pušača u Evropi.


On je predložio prelazni period za ovu oblast kada je reč o implementaciji zakona. Sa tim stavom složila se i Ana Bovan, direktor marketinške agenicije Bovan komjunikejšn, koja tvrdi da bi odredbe zakona koje se tiču sponzorstva duvanskih i alkoholnih proizvoda trebalo korigovati, jer je Srbija zemlja kojoj su strane investicije preko potrebne, a rigidan zakon o javnom oglašavanju bi da odvrati investitore od ulaganja.

Tagovi

Povezani tekstovi