Da li reklamni „kolač“ pokriva troškove programa

Dušan Mašić, nekada novinar Radija B92, koji sada nastupa za stanicu Kis, čiji strani parnter je evropska mreža SBS, najavio je ulaganje od trista hiljada evra, programski koncept od 70 odsto muzike koji bi realizovalo sedmoro voditelja i četvoro novinara.


Vladimir Bukelić, suvlasnik domaće partnerske kompanije rumunske mreže Pro (koja se uz kiparsku Sigmu i RTV B92 pojavljuje kao dvostruki kandidat i za nacionalni radio i televiziju) takođe je najavio 300 hiljada evra ulaganja u studijsku opremu i dva miliona evra u tehničko pokrivanje. Na upozorenje članova Saveta RRA da se ukupno reklamno tržište u Srbiji za radio, procenjuje na milion evra, predstavnici mreže Pro odgovorili su da očekuju tržišni i privredni rast. Takođe su dodali da prilažu i garancije banaka koje će im odobriti kredite u slučaju dobijanja dozvole za emitovanje.
Veran Matić, predstavnik domaće mreže RTV B92 koja konkuriše i za nacionalni radio i televiziju, rekao je da televizija neće izdržavati radio i da je komercijalna održivost moguća. On je to potkrepio podatkom da ova stanica u ukupnom prihodu od reklamnog radijskog kolača učestvuje sa 15 do 20 odsto. Upitan kakav će biti odnos između Radija B92 i Asocijacije nezavisnih elektronskih medija čiji je Devedeset dvojka osnivač, Matić je odgovorio da je ovo udruženje sve manje programsko a sve više poslovno i profesionalno, dodavši i da se saradnja sa lokalnim stanicama smanjuje. Međutim, prema njegovim rečima, plan je da se program B92 okrene regionalnim specifičnostima i promeni imidž beogradske stanice. Na pitanje zašto je nakon proglašenja moratorijuma ova stanica počela da emituje na predajnicima koji pokrivaju jedan deo Srbije, predstavnici RTV B92 nisu imali odgovor.
Četvrti „saslušani“ kandidat juče je bio Fokus radio, sada lokalna beogradska stanica, čiji je vlasnik Interspid Petra Komjenovića, dok su se prethodni suvlasnici – kompanije Borba i Zastava, povukle. Fokus radio je počeo da emituje program 1999, a sada ga predvode Goran Kozić, urednik TV Politike od 1996. do 2000. kao i Radoslav Ćuk, bivši dopisnik dnevnika Politika iz inostranstva. Prema rečima Komjenovića, karakteristika programa ove stanice je u tome da bi bio usmeren ka vozačima i informacijama o stanju na putevima. Upitan zašto mu je ovo isplativ posao ako finansijska konstrukcija Fokus radija predviđa 50 miliona dinara prihoda i 47,5 miliona rashoda, Komjenović je odgovorio da bi bio zadovoljan da pokrije troškove reklame svoje firme, koja se, kako je naglasio, kotira na 84. mestu liste svih najuspešnijih preduzeća u Srbiji.


J. L.


 


 

Tagovi

Povezani tekstovi