Godina uticaja: Kako AI i algoritmi oblikuju budućnost medija
Vestačka inteligencija i algoritmi već sada snažno utiču na medijski sektor, menjajući način na koji potrošači konzumiraju sadržaj i kako se brendovi povezuju s publikom. U svom izveštaju za 2025. pod nazivom The Year of Impact, dentsu detaljno analizira ove promene. Izveštaj koji su pripremili stručnjaci iz agencija Carat, dentsu X i iProspect, istražuje transformacije koje donose algoritmi, vestačka inteligencija i nove dimenzije angažmana potrošača, za koje se očekuje da će znatno oblikovati budućnost medija.
„Brza integracija vestačke inteligencije u medije promenila je način komunikacije brendova sa potrošačima, označavajući početak ere algoritama u kojoj stvaranje vrednosti prelazi granice eksperimenta.“, kaže Will Swayne, Global Practice President, Media, dentsu. „Izveštaj za 2025. je skup alata za brendove koji žele napredovati u ovoj novoj eri, nudeći strateške smernice za korišćenje nišnih zajednica, televizije i maloprodajnih medija.“
Prema izveštaju The Year of Impact – Media trends 2025 ključne teme koje će podstaći razvoj industrije uključuju:
- AI prelazi s potencijalnog na stvarni uticaj
Vestačka inteligencija evoluirala je od trenda do transformativne sile, postavši deo svakodnevice, menjajući medijsko planiranje, stvaranje sadržaja i interakciju sa potrošačima. Dinamička personalizacija koju omogućava AI otvara brendovima nove prilike za stvaranje snažne veze s potrošačima.
- Storytelling se probija kroz algoritamski mehurić
Specifična interesovanja postaju neprocenjivi resursi za brendove koji žele da se istaknu. Storytelling će biti glavni alat brendova u medijskom prostoru vođenom algoritmima, stvarajući upečatljive priče na televiziji i digitalnim platformama.
- Retail mediji preoblikuju medije
Retail Mediji nastavljaju brzi rast, pružajući oglašivačima jedinstvene podatke o kupcima. Sa velikim igračima poput Amazona, Walmarta i finansijske industrije koji šire svoje oglašivačke mogućnosti, spoj maloprodaje i medija postaje ključna komponenta medijskih strategija.
- Potraga za kvalitetom
Sa porastom medijskih ulaganja raste i potreba za kvalitetnijim angažmanom. Brendovi treba da prioritizuju strateška partnerstva i vrhunski sadržaj kako bi se istakli i osigurali trenutne rezultate i dugoročnu vrednost brenda.
5.Lokalizacija strategija
Kako se tehnološke i medijske navike nejednako razvijaju u različitim regijama, brendovi će morati sve više da primenjuju lokalizovane strategije. Regulatorne, ekonomske i tehnološke razlike menjaju globalni medijski pejzaž, zato brendovi moraju biti spremni da se prilagode tim izazovima.
Preuzmite ovde celoviti izveštaj The Year of Impact nezaobilazno štivo za marketinške stručnjake i medijske profesionalce koji žele da unaprede svoje strategije za budućnost i iskoriste prilike koje se pojavljuju u 2025. godini.
Dentsu je partner za integrisani rast i transformaciju vodećih svetskih kompanija. Osnovan 1901. u Japanu, dentsu je danas prisutan na više od 145 tržišta. Kombinujući talente svojih agencija za razvoj integrisanih rešenja za klijente, dentsu pruža end-to-end iskustva integracijom svojih Media, CXM i Creative usluga, dok transformacijom poslovanja pomera granice održivog rasta za brendove, ljude i društvo. Dentsu mrežu čine agencije za medijsku strategiju, planiranje i zakup medija Carat, iProspect i dentsu X, kreativna agencija Dentsu Creative, kao i agencija za transformaciju poslovanja i potrošačkog iskustva Merkle.
Izvor: Advertiser Serbia