Ministar trgovine Srbije Bojan Dimitrijević rekao je na jučerašnjoj sednici skupštinskog Odbora za evropske integracije da je Vlada prekjuče prihvatila amandman kojim se i vino smatra prehrambenim proizvodom i kao takvo može da se reklamira. Takođe, zakonom je predviđeno da proizvođači duvana i alkohola ne mogu da budu sponzori sportskih i kulturnih manifestacija, već samo privrednih skupova. Duvan i alkohol mogu da budu javno istaknuti samo na prodajnim mestima i stručnim publikacijama, kao i tokom poslovne komunikacije i reprezentacije.
Predloženim zakonom se posebno uređuje reklamiranje proizvoda namenjenih deci, pa je, između ostalog, zabranjeno oglašavanje mleka i druge hrane i pića za bebe i pribora za njihovo korišćenje. Zabranjeno je i reklamiranje proizvoda koje podstiče ponašanje koje decu može moralno ili fizički da ugrozi, kao i poruke koje sadrže prikaz maloletnog deteta u opasnoj situaciji, kao što je penjanje na neobezbeđene objekte, korišćenje šibica, benzina, lekova i slično. Oglasne poruke namenjene deci takođe neće smeti da sadrže prikaz nasilja, uključujući i scene nasilja u crtaćima.
Predloženim zakonom biće kontrolisano i oglašavanje lekova i medicinskih sredstava, dok će o dejstvu sredstava moći da se govori samo na stručnim skupovima.
Dimitrijević je rekao da ubuduće serije i utakmice neće moći da budu neograničeno prekidane reklamama, već je tačno precizirano koliko oglasni blok traje. Prema njegovim rečima, predviđeno je da reklamni prostor u javnim servisima iznosi 10 odsto od ukupnog vremena emitovanja, dok će kod komercijalnih medija to biti 20 odsto. Dimitrijević je predstavio i Predlog zakona o zaštiti konkurencije kojim se uspostavlja komisija za zaštitu konkurencije, odnosno antimonopolska komisija.
Beta