Striming platforme koje gledaocima omogućavaju da gledaju kad i šta hoće učinile su svoje.
Tako je globalni kanal vesti CNN pokušao da gledaocima ponudi svoju striming platformu koja se zvala CNN+.
Trebalo je da za nekoliko dolara mesečno ponudi gledaocima drugačiji pristup vestima, veću interakciju, najavljivani su ekskluzivni sadržaji, a onda se ni mesec dana od lansiranja ovog servisa odustalo i servis prestaje da radi 30. aprila.
Rečeno je da će novac korisnicima uredno biti vraćen, a nemogućnost da servis zaživi, pripisuje se promeni vlasničke strukture.
Kako god bilo dugo najavljivana usluga koju je CNN najavio kao još jednu revoluciju u pravljenju vesti je neslavno propala.
Kako će globalni njuz gigant koji je svojevremeno krajem osamdesetih i početkom devedesetih promenio poimanje vesti i izveštavanje o ratnm sukobima digao na drugačiji nivo uspeti da se izbori sa izazovima novog vremena videćemo.
S druge strane, NJuz korp, još jedan globalni medijski gigant u vlasništvu Australijanca Ruperta Mardoka, ne miruje.
Pre dva dana je pokrenuo TALK TV koji se naslanja na sestrinski TALK radio.
U oba slučaja reč je o odličnoj primeni stare novinarske forme: intervjua.
Vrhunski novinari sa odličnim gostima pričaju o svemu što gledaoce zanima.
Politika, društvo, svetska zbivanja, ali i lokalna dešavanja u Velikoj Britaniji, teme su kojima je pristupljeno tako da gledaocima uopšte nije dosadno.
TALK TV je svoj početak u velikom stilu obeležio intervjuom legende britanskog novinarstva Pirsa Morgana sa bivšim američkim predsednikom Donaldom Trampom.
Klipovi ovog intervjua se vrte na Jutjubu, treba ga svakako pogledati, zanimljiv je.
Ovoj televiziji pridružila se još jedna novinarska zvezda Tom NJutn Dan.
NJegova emisija Newsdesk jedna je od najboljih informativnih emisija koja se može pogledati na globalnom TV nebu.
Ide radnim danima.
Ova televizija je dostupna u aplikacijama na gugl pleju i eplovom ajstoru, a ima i zvaničan kanal na Jutjubu.
Koliko sam uspeo da vidim reakcije na novo čedo Ruperta Mardoka su veoma pozitivne, a to je samo nastavak strategije koju je počeo pre dve godine sa pokretanjem Tajms radija, kad je jedan od najstarijih dnevnih listova na svetu londonski Tajms dobio svoj radio.
Posle dve godine ovaj radio ima oko 700 hiljada slušalaca nedeljno, sve je popularniji.
Navedeni primeri ukazuju na to da se traže novi načini da vesti budu prijemčive gledaocima, da mediji treba da informišu, obrazuju i zabavljaju.
Jedino je pitanje kako.
Do odgovora će se verovatno doći, s vremenom, u hodu.
Do tada nam ostaje da se u globalnoj medijskoj džungli snalazimo sami tražeći odgovore na pitanja što ih komplikovana stvarnost postavlja.