Drugo predstavljanje rezultata građanskog nadzora izborne kampanje 2016.

Konferencija za novinare
Novosadske novinarske škole

Govore:

Kampanja pre kampanje i kampanja van kampanje u najkraćem su osnovni preliminarni rezultati medijskog monitoringa izbornog ciklusa 2016 u Srbiji.

Novosadska novinarska škola sprovodi monitoring kojim je obuhvaćeno bar 107 medija. U korpusu istraživanja su javnih medijski servisi, nacionalne komercijalne TV, nacionalna štampa, i lokalni i regionalni mediji, na srpskom, mađarskom i albanskom jeziku u 17 gradova i okruga Srbije.

Istraživački tim CRTA-e u periodu od 26. marta do 24. aprila prati i analizira uvodnike i uredničke komentare u 8 dnevnih i 3 nedeljna štampana izdanja, kao i njihove naslovne strane. U sferi elektronskih medija, CRTA prati Jutarnje programe RTS-a, TV PINK-a i TV N1 (tj. njihove delove koji se direktno ili indirektno odnose na izbore).

Cenzolovka svake sedmice objavljuje po pet analiza medijskog izvestavanju o izborima u Vranju, Pančevu, Kragujevcu, Kruševcu i Čačku. Do sada je objavljeno 12 tekstova. Pored toga, prate se eventualni pritisci na medije i novinare, o kojima će – ukoliko ih bude – Cenzolovka posebno izveštavati.

BIRN istražuje disursne strategije partija i njihovu ponudu građanima. Ovakvo istraživanje, prvo do sada u Srbiji, pokazuje na koji način partijski prvaci i nosioci kampanja kominiciraju sa biračima, a ujedno i kako se te medijske poruke posreduju, tj. kako se formiraju uređivačke RTS-a, PInka i B92 u glavnim informativnim emisijama.

Poziv (pdf)

Tagovi

Povezani tekstovi