Država je RTS-u kao zla maćeha

Direktor Javnog servisa Aleksandar Tijanić upozorio je da je osnovni problem u funkcionisanju RTS-a taj što država ni na koji način ne obezbeđuje naplativost TV pretplate, zbog čega je ta medijska kuća svake godine u gubitku od 20 miliona evra!


Na tribini „Javni servisi u regionu“ u Centru za kulturnu dekontaminaciju, Tijanić je rekao da je godišnji budžet RTS-a iznosi 100 miliona evra, ali da Javni servis ni ove godine neće moći da raspolaže sa više od 80 odsto tog iznosa.
– Ako je državi cilj da ima javni servis, onda mu mora obezbediti i stabilne i čvrste izvore finansiranja. Država to neće, a prema RTS-u se ponaša kao zla maćeha. Zbog toga je pretplata neefikasna, a mi poslujemo s gubitkom – rekao je Tijanić.
Bez „Farme“ na RTS-u
On je dodao da je po osnovu taksi i poreza RTS-u naplaćeno 30 miliona evra, što je za pet miliona evra više nego što košta proizvodnja programa za godinu dana.
– Dajte mi 250 miliona evra, koliko je budžet Hrvatske radio-televizije, pa da vidite kakav sam direktor. Ali, nemam 250, nego 80 – rekao je Tijanić.
Prema njegovim rečima, najveća naplativost TV pretplate je u Beogradu – 87 odsto, na drugom mestu je Novi Sad sa 72 odsto, dok je je najniži postotak naplate u južnim delovima Srbije, gde se okreće od 18 do 37 odsto.
Tijanić je ocenio ulogu javnih servisa u zemljama regiona kao osnovnu polugu za stabilizovanje javnog mnenja.
– Ako se ljulja javni servis, ljulja se i javno mnenje, a građani postaju lak plen „predatora“, koji na talasima novog populizma u Evropi obećavaju brze rezultate – rekao je on.
Direktor RTS-a je kao netačne odbacio tvrdnje da je u borbi za gledanost Javni servis komercijalizovao program, navodeći da su najgledanije emisije RTS-a „Dnevnik“, „Slagalica“ i TV serije.
– RTS je postigao rezultate sa programima koji su daleko od komercijalnih. Ove godine ćemo izgubiti na gledanosti zato što gledaoce neko „dresira“ za sledeću generaciju idiota. Ali, to je pravo komercijalnih televizija. Međutim, mi se nećemo boriti protiv „Farme“ novom „farmom“ – rekao je Tijanić.
Hrvatska u prednosti
Tijanić je rekao i da RTS-u nije u interesu da nestanu komercijalne televizije.
– Nama su potrebne jake komercijalne stanice, ali koje će poštovati odredbe za emitovanje na nacionalnim frekvencijama – poručio je on.
Osim Tijanića, na tribini su učestvovali i predstavnici javnih servisa iz Hrvatske, BiH i Crne Gore. Učesnici tribine složili su se u oceni da je Hrvatska radio-televizija javni servis koji najbolje funkcioniše u svim zemljama regiona. Prema rečima savetnika direktora HRT-a Dragutina Lučića, u Hrvatskoj je procenat naplate TV pretplate čak 95!
– Novac od pretplate čini glavni izvor finansiranja HRT-a, čiji godišnji budžet iznosi 250 miliona evra, dok se oko 20 odsto novca u kasu televizije slije od prihoda od oglašavanja – rekao je Lučić.


R.J.

Tagovi

Povezani tekstovi