Evropska komisija: WhatsApp se obavezao na veću transparentnost u politici privatnosti

slika: canva
slika: canva

Evropska komisija saopštila je da se aplikacija WhatsApp obavezala da će biti transparentnija u pogledu politike privatnosti i promena u uslovima korišćenja.

 

Tokom dijaloga sa Evropskom komisijom, Kompanija je potvrdila da se lični podaci korisnika ne dele u reklamne svrhe sa trećim licima ili drugim kompanijama Meta grupe, uključujući Facebook.

 

Dijalogom su koordinirali Švedska agencija za zaštitu potrošača i Irska Komisija za konkurenciju i zaštitu potrošača.

 

Pored toga, kompanija će olakšati korisnicima da odustanu od ažuriranja ako se ne slažu, i pružiti jasna objašnjenja kada takvo odbijanje više ne dozvoljava korisniku da koristi usluge aplikacije.

 

EK je danas objasnila da su u januaru 2022. godine Evropska organizacija potrošača (BEUC) i osam njenih pridruženih udruženja poslale pismo WhatsApp-u o navodnim nepoštenim praksama u vezi sa ažuriranim uslova korišćenja i politike privatnosti.

 

U junu, oni su ponovo poslali pismo u kojem traži da potrošači budu jasno obavešteni o WhatsApp-ovom poslovnom modelu i da li je WhatsApp ostvario prihod od komercijalnih politika koje se odnose na lične podatke korisnika.

 

„Za sva buduća ažuriranja svoje politike, WhatsApp će objasniti promene koje namerava da unese u korisničke ugovore i kako one mogu uticati na njihova prava, uključiće mogućnost odustajanja od ažuriranih uslova korišćenja, sa mogućnošću njihovog prihvatanja, zatim će obezbediti da obaveštenja za korisnike o ažuriranjima mogu biti odbačena ili odložena. Oni su se obavezali da poštuju izbore korisnika i da će uzdržati se od slanja ponavljajućih obaveštenja“, saopštila je Komisija.

 

Originalni tekst na portalu Eutonews ovde.

Tagovi

Povezani tekstovi