Fejsbuk otkriva da su najčitaniji postovi besmislena pitanja, a ne politika

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Nakon što je optužen za širenje desničarskog sadržaja, Facebook je otkrio da njegovi najčitaniji postovi uključuju pitanje da li šećer ide uz špagete.

Njegov prvi izveštaj o sadržaju vesti u Sjedinjenim Državama fokusira se na to koliko ljudi vidi post umesto na bilo koje drugo merenje.

 

Ispostavilo se da je post o potrazi za rečima koje će otkriti “vašu stvarnost” bio najpopularniji post za tri meseca 2021. Slični, ne baš ozbiljni postovi, sa ogromnim tekstom činili su većinu od 20 najčitanijih. Pitanje: “Molim vas da rešite ovu debatu, da li šećer ide u špagete?” nalazi se na četvrtom mestu, sa 58,6 miliona pregleda – i 3,8 miliona argumenata u komentarima. Izazov “Star sam, ali izgledam mlad” popeo se na visoko drugo mesto.

 

Facebook stranica „Tipična mama“ izašla je na prvo mesto, kao jedina sa dva posta u prvih 20: „Recite svoje godište imenovanjem jednog koncerta kojem ste prisustvovali“ i „šta vam se dogodi u glavi kada dodate 28 plus 47?” Facebook je primetio da „neki od postova u prvih 20 mogu sadržati sadržaj manjeg kvaliteta“.

 

Izveštaj pokušava da napravi razliku između onoga što se najviše vidi, detaljno opisano u ovom izveštaju, i onoga čime se većina bavi putem lajkova, komentara i deljenja. On služi kao kontrapunkt podacima prikupljenim pomoću Crowdtangle-a, Facebookovog alata za mjerenje angažmana, koji sugeriše da je politički sadržaj naklonjen desnici, dominantan na Facebooku, o čemu se mnogo izveštavalo prošle godine. Facebook je odbacio tu ideju, rekavši da je samo 6% sadržaja koji vide korisnici – politički.

 

U svom novembarskom postu o tom pitanju, on se fokusirao na „doseg“ linkova i postova, umesto na angažovanje, što dramatično menja ono što je „najpopularnije“.

 

Novi izveštaj se na sličan način fokusira na najgledaniji sadržaj, a ne na bilo koju drugu metriku, a rezultirajuću listu čine bezopasni postovi. Toliko se sadržaja objavljuje na Facebooku da je, zajedno, prvih 20 postova i dalje činilo “samo manje od jedne desetine posto svih pregleda sadržaja u SAD-u”, objavila je društvena mreža.

 

Dva posta su bila zapažena po tome što su se bitno razlikovala od ostalih 20 najboljih – post Joe-a Biden-a, 100 dana nakon njegovog predsednikovanja, u kojem je napisao da se “Amerika vraća na pravi put” (broj šest) i video o tome kako izgraditi mali bazen za decu (broj 10).

 

I dok su YouTube, Amazon i dobrotvorna organizacija za decu Unicef, bili tri najbolje posećene web lokacije, pet velikih organizacija – ABC News, Daily Mail, NBC News, CNN i CBS News – ušlo je u prvih 20 domena.

Tagovi

Povezani tekstovi