Dok su, naime, digitalni uređaji omogućavali građanima da pasivno primaju uniformne multimedijalne sadržaje muzike, videa (digitalna TV i filmovi) i sl, s druge strane, isti ti uređaji omogućili su pravu eksploziju razmene snimaka i izveštaja koje su putem mobilnih telefona građani slali sa lica mesta, odnosno sa poprišta najužasnijih katastrofa koje su zadesile svet, kao što su cunami ili uragan Katrina, a slično se ponovilo i prilikom serije eksplozija u londonskom metrou. U svim ovim situacijama, građani su bili prvi koji su medijima i svetu poslali tekstualne ili foto i video-poruke sa lica mesta, što je koliko tehnološki, toliko i medijski fenomen sa dalekosežnim posledicama.
Sve to omogućeno je zato što su pametne sprave najnovije generacije koje imaju daleko veće kapacitete pohranjivanja ovakvih podataka i njihovog emitovanja bežičnim putem postale dostupne najširijim slojevima stanovništva. Zahvaljujući ovim novim tehnološki usavršenim mobilnim aparatima, građani su postali reporteri, ratni izveštači, aktivni posmatrači i kritički komentatori sveta oko sebe.
Samim tim i događaji koje su propratili, počev od fatalnih prizora džinovskog talasa u brišućem naletu dok ovaj odnosi hiljade i hiljade ljudskih života, postali su daleko potresniji i prisutni u svakom domu na planeti.
Fenomen je, međutim, sve masovniji. Tako je BIBISI nedavno, posle požara u skladištu nafte u Bansfildu dobio čak 6.500 amaterskih snimaka požara, što je za par hiljada više nego od ukupnog broja snimaka eksplozija u podzemnoj železnici u Londonu.
Ovaj fenomen promenio je i odnos producenata i potrošača, pošto su mnogi profesionalni producenti počeli da otkupljuju prava na sadržaj ovakvih izveštaja koje su ponudili građani, doprinoseći raznovrsnosti u ponudi vesti i njihovih interpretacija, kako na lokalnom, tako i na globalnom nivou.
Vlog
Ovo je poseban vid bloga, koji je dobio ime po „vlogu“ jednog lokalnog političara u Bostonu (Džona Tobina), koji je odlučio da sa svojim sugrađanima, odnosno glasačima koji su mu ukazali poverenje na lokalnim izborima, svakodnbevno razmenjuje iskustva, ponudi odgovore na sva njihova pitanja i analizira pozitivne i negativne efekte svojih odluka putem svog ličnog bloga.
Mnogi veruju da će ovakav vid direktne komunikacije putem mreže, između političara i glasača biti ključan za ishod budućčih izbora u SAD, 2008, jer će političari baš učešćem u blogovima, odnosno neposrednim, maltene ličnim kontaktima sa biračima uz pomoć tehnologije, po oceni kometatora BIBISIJA, najbolje dokazati svoje vrednosti, ili, u suprotnom, „umreti“ u očima birača.
Decentralizacija
Očekuje se da će dogodine ova reč dobiti novo značenje, zahvaljujući upravo mešanju novih medija i konvencionalnih. Jer, sve veće mogućnosti brzog internet pristupa i učešće građana u odabiru sadržaja koje će gledati i u samom njihovom kreiranju, dovešće do daljeg potkopavanja veza koje postoje između vlade, medija i javnosti, i dovesti do dalje decentralizacije medija. Ujedno, to će omogućiti i daleko veću raznolikost sadržaja novih digitalnih medija i obogaćivanje sadržaja medijskih poruka daleko većim brojem lokalnih vesti i ujedno, njihovo prilagođavanje neposrednim potrebama građana.
Sve to, dakako, odraziće se i na sve veći broj video-on-demand programa, u odnosu na konvencionalni brodkasting, pošto je digitalna televizija, samo u Britaniji, tokom protekle godine imala već oko 16 i po miliona korisnika.