Gosti NUNS-a: Lice Ulice

Foto: NUNS
Foto: NUNS

Tokom vrelih letnjih dana, baš kao i cele godine, prodavci magazina Lice Ulice rade na ulici, međutim u ovom periodu u nešto izmenjenom režimu. Zbog velikih vrućina rukovodioci Fonda preporučili su im da izlaze i rade između 7 i 10 sati ujutru i tek posle 19h uveče. 

 

U momentima pauze u potrazi su za mestima na kojim bi mogli da se rashlade, sednu, odmore se koji trenutak i nastave. Tokom leta, nekoliko medija ugostilo je prodavce Lica Ulice u sklopu akcije “Pozovi prodavce u goste”. Ovog puta, u NUNS- u su bili Stefan i Iva.

 

Naime, Iva u Fondu Lice Ulice pravi rasporede ko od prodavaca kad i na kojim lokacijama prodaje ovaj popularan a kvalitetan časopis čije su teme uvek društveno odgovorne.

 

Pre 14 godina osmislili su model poslovanja po kome prodavci, tada lica u situaciji beskućništva, nakon što zadovolje nekoliko kriterijuma, postaju deo Lica Ulice kao njegovi prodavci. Polovina prihoda od zarade ide Udruženju, a druga polovina samom prodavcu. Ipak, kako nam Stefan otkriva, čak i kad ništa ne prodaju ili su sprečeni da uopšte izađu na ulicu, Lice ulice ih ne ostavlja na milost i nemilost već im izlazi u susret, bilo donacijom odeće i hrane koju prikupe za njih, bilo tako što im ostavi neki broj magazina više da ga prodaju i zadrže 50% od cene magazina i bakšiš preko toga.

 

Foto: NUNS

 

Stefan je zbog ozbiljnih zdravstvenih izazova sa kojima živi u penziji kao 100% nesposoban za rad, ali ta sredstva nisu dovoljna za život, kaže, i zato je morao da nađe način da dopuni budžet. Sa zadovoljstvom i osmehom koji ne skida radi na prodaji časopisa Lice Ulice. “Uživam u tome. Nekad sam radio kao dispečer i to mi se nije dopadalo, a ovo mi je baš super”, kaže nam. Tako smo započeli razgovor sa gostima i tokom duže od sat vremena ćaskali o uslovima rada, trikovima koje preduzima da se rashladi, karakterima i ponašanjima ljudi koje uočava na ulici i koji mu prilaze ili ga zaobilaze, ali smo deo vremena posvetili i načinima na koje novinari i NUNS mogu da se još više uključe u aktivnosti Lica ulice i pospeše njihovu vidljivost i prodaju časopisa.

 

Neke konkretne korake smo dogovorili i kupili svoje letnje dvobroje, a onda su otišli nazad na posao. Rezultate tih konkretnih dogovora videćete vrlo brzo. U međuvremenu razvijamo dodatne ideje. Dok ih čekate, možete biti i sami proaktivni, ugostiti prodavce, pretplatiti se, oglašavati, donirati, kupiti časopis, šolje, cegere, ilustracije ili učestvovati na bazaru kada se u humanitarnim akcijama dva puta godišnje prikuplja odeća za prodavce: letnja i zimska.

 

Tagovi

Povezani tekstovi