Požarevac je izdvojio 3.420.000 dinara za ostvarivanje javnog interesa u informisanju u ovoj godini.
U isto vreme, grad je planirao da preko usluga informisanja, medijskih usluga i usluga radija i televizije iz budžeta plasira blizu 13.500.000 miliona dinara.
To je zbirni iznos u planovima javnih nabavki skupštine, gradske uprave i gradonačelnika koji planirani za razne usluge medija, reklamu i propagandu.
Zaključak o poništavanju konkursa objavljen je danas, samo 10 dana pre isteka roka za podnošenje prijava na konkurs. U međuvremenu nije bila imenovana komisija koja bi trebalo da ocenjuje projekte.
Nije jasno kada će novi konkurs biti raspisan.
Inače, u poništenom konkursu, kao programski prioriteti bili su navedeni očuvanje srpskog nacionalnog i kulturnog identiteta i jezika, natalitet, programi namenjeni deci, unapređenje položaja i ravnopravnosti određenih društvenih grupa (ekonomski i socijalno ugroženih društvenih grupa, žena, starih, pripadnika LGBT populacije, itd.), evropske integracije, zaštita životne sredine, korupcija, siromaštvo, govor mržnje, migrantska kriza, unapređenje medijske pismenosti i rodna ravnopravnost.
Nedavno je okončana javna nabavka za usluge informisanja i prenose sednice skupštine od strane televizije sa regionalnim pokrivanjem.
SAT TV televizija dobila je ovu nabavku za pružanje usluga praćenja rada lokalne samouprave u iznosu od 3.999.600 dinara za narednih godinu dana i prenose 7 sednica sskupštine u iznosu od 699.720 dinara.
Dakle, za medijske usluge televizije grad je izdvojio više novca nego za sve medije koji bi trebalo da izveštavaju u javnom interesu
Koalicija novinarskih i medijskih udruženja (ANEM, NUNS, UNS, NDNV i Lokal pres) je ranije u nekoliko navrata do sada pozivala gradske vlasti Požarevca da povuku javne pozive za podnošenje ponuda za učešće u javnim nabavkama za medijsko praćenje rada lokalne samouprave i da odustanu od dodeljivanja sredstava na način koji nije u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Inače, stav koalicije je da mediji ne mogu da budu kanali za distribuciju PR kampanja lokalnih vlasti, kao i da su oni potpuno autonomni u određivanju svoje uređivačke politike, koja mora da bude nezavisna i oslobođena od uticaja svih centara moći, uključujući tu i organe vlasti.




