Udruženo-zločinački poduhvat i Tviter

Histerični vapaji propagandne mašinerije

Foto: N1

Cela propagandna mašinerija se preznojila da “skine ljagu”, danima nisu prestajali urlici lešinarskih glodura koji nisu želeli da priznaju da su u toplom zagrljaju naprednjačke vlasti. Iako će ih predsednik Srbije podržati i uveriti kako treba da budu ponosni. I javno

Tviter je konačno 16. avgusta stavio pečat na nagađanja, označivši na svojoj platformi jasno i nedvosmisleno medije koji „sarađuju sa Vladom Srbije“. Među njima su RTS, RTV, Kurir, Informer, Pink, B92, Srpski telegraf, TV Prva, Happy, Politika i, naravno, agencija/televizija/portal Tanjug.

 

Naime, Tviter je još 2020. naveo u svom saopštenju da će tagovati naloge medija koji sarađuju sa državom, odnosno, one kojima se vlast meša u uređivačku politiku. Do trenutka zaključenja ovog broja jedino objašnjenje kompanije o tome kako je razlikovala medije jeste da su konsultovali “brojne zainteresovane strane, uključujući akademike i istraživače, civilno društvo, vladu, stručne organizacije i one koji koriste njihovu uslugu”.

 

Vlast je te “konsultante” pronašla u profesionalnim medijima koji ne zavise od državnog novca. I u već prokazanim eksponentima antirežimskog novinarstva.

 

U saopštenju Tvitera piše da „mediji koji su povezani sa državom definisani su kao mediji u kojima država kontroliše uređivački sadržaj kroz finansijska sredstva, direktne ili indirektne političke pritiske i/ili kontrolu nad proizvodnjom i distribucijom“.

 

„Za razliku od nezavisnih medija, mediji povezani sa državom često koriste svoje vesti kao sredstvo za unapređenje političke agende. Verujemo da ljudi imaju pravo da znaju kada je medijski nalog direktno ili indirektno povezan sa državom“, navodi se u njemu.

 

Takođe, iz Tvitera „smatraju da je važno da ljudi na Tviteru znaju kada vlada kontroliše medije finansijski i uređivački“. „Ova kontrola može da se vrši ili kroz autocenzuru ili kroz objavljivanje informacija po direktivi vlade. Nećemo objavljivati spisak svih naloga koji imaju oznaku da sarađuju sa državom, da države koje bi da izbegnu ovakvo označavanje ne bi izigrale sistem otvaranjem novih naloga”, navode iz ove kompanije.

 

Istog trenutka počela je režimska histerija; cela propagandna mašinerija se preznojila da “skine ljagu”, danima nisu prestajali vapaji lešinarskih glodura koji nisu želeli da priznaju da su u toplom zagrljaju naprednjačke vlasti. Iako će ih predsednik Srbije podržati i uveriti kako treba da budu ponosni. I javno.

 

Ideal je sarađivati sa Vladom Srbije

 

Dnevna hartija Informer izbacila je studiozni tekst od četvrt strane u kojem optužuje glavnog i odgovornog urednika KRIK, Stevana Dojčinovića, da usko sarađuje sa Guglom i Tviterom, te da je, maltene, on „sastavljao“ spisak, kako oni kažu, „nepodobnih“. Jedino se urednik TV Hepi Milomir Marić zahvalio Tviteru na pohvali i prihvatio to kao korektan gest.

 

„To je najbolji znak da smo mi značajna televizija za koju govore bitni ljudi koji donose važne odluke u Srbiji. Beznačajni ljudi koji su daleko od ideja koje prihvata srpski narod imaju beznačajne televizije, neka ostanu u svojoj anonimnosti. A ja bih još jednom zahvaljujem Tviteru na pohvalama“, izgovorio je Marić za Danas.

 

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je u javnosti „priznao“ da ne zna kako uopšte funkcioniše Tviter, uporedio je sebe sa bivšim predsednikom Sjedinjenih Američkih Država, te je smelo poručio tviteraškim dahijama da jedva čeka da mu isključe nalog, te se, u vezi sa obeleženim medijima, zapitao „sa kime bi to trebalo da sarađuju“.

 

„Pa nego sa kim će da sarađuju? Sa tajkunima, lopovima i kriminalcima? Najnormalnije je da sarađuju sa Vladom. Sada vidite da su oni pravi cenzori, tako da jedva čekam da mi isključe (Tviter) nalog, da budem još jedan Tramp u svetu, da se pokaže kako je dobro da talibanski portparoli imaju slobodan pristup toj slobodarskoj mreži, neki bi rekli poslušničkoj mreži. Ja da budem poslušnik takvima neću. Čestitam svim medijima koji se suprotstavljaju poslušničkoj mreži i koji šire slobodarske težnje i slobodarske ideje i želim im mnogo uspeha“, rekao je Vučić.

 

Vučićeva hobotnica protiv plave ptičice

 

 

Premijerka Ana Brnabić se složila sa šefom svoje stranke da se radi o udruženom-zločinačkom poduhvatu internetskih formacija.

 

„Aleksandar Vučić je rekao sve što ima da se kaže o ovoj važnoj temi koja se tiče cenzure, etiketiranja, slobode medija, mišljenja i govora, a ponajviše licemerja onih koji svaki dan propovedaju vrednosti koje odmah zatim sami krše”, kazala je predsednica Vlade.

 

Ministarstvo kulture i informisanja je takođe bilo iznenađeno tom zloćudnom cenzurom.

 

„Ministarstvo ne ulazi u to šta je navelo ovaj višejezični sajt da od razmene mišljenja i slobode govora, što sami ističu, stigne do cenzure pojedinih medija u našoj zemlji, ali skreće pažnju da je obeležavanje medija i njihovih urednika ili rukovodstva, nebitno od koga da dolazi, nepoželjno i da ne vodi demokratskom dijalogu kojem mi kao društvo težimo“, navodi se u saopštenju.

 

Danima nije moglo da se živi od uvređenih dobošara i čuvara kulta predsednika Srbije. Sam Aleksandar Vučić se u prajm-tajmu kod Marića, u mono-izvedbi, svađao sa volšebnim poslušnicima iz centara moći.

 

„Razumeli smo svi vrlo dobro da je to političko oruđe u rukama neki kažu CIA, a neki kažu Pentagona. Oni vam time smanjuju vidljivost. To je prava pravcata cenzura, ali, kada je cenzura u njihovu korist, onda je to normalno i dobro“, kazao je Vučić u emisiji „Ćirilica“.

 

Nedugo zatim, 23. avgusta, dnevni papir Srpski telegraf izdao je dodatak „Dosije Mediji“, kontraudarac u nastojanju da opere sebe i sve koji su bili obeleženi da „sarađuju sa Vladom Srbije“, tako što je vikipedijski nabacao raznorazne podatke, bez kraja i početka, o nepodobnim medijima i civilnom sektoru.

 

Društvo po meri Kremlja

 

Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Željko Bodrožić je 24. avgusta u Palati Srbije na tematskom društvenom dijalogu „Kultura dijaloga – civilno društvo i mediji“, koji je organizovalo Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog, pročitao pismo preko 60 potpisnica povodom frontalnih i orkestriranih napada na nezavisne medije i civilni sektor tokom tih dana.

 

„Predsednik Vučić izneo je brojne neistine o radu organizacija civilnog društva u Srbiji, optužujući ih da rade za strane interese i da su pod kontrolom tajkuna. On je iskoristio odluku privatne kompanije Tviter da stavi oznaku na naloge provladinih medija u Srbiji, da pokrene široku kampanju protiv civilnog sektora i malog broja preostalih profesionalnih medija u zemlji“, rekao je Bodrožić.

 

Ambasador SAD Entoni Godfri izjavio je pre tog skupa da je uznemiren obeležavanjem novinara kao stranih agenata ili medija pod kontrolom Stejt departmenta, istakavši da je to opasno.

 

„To je opasno. To je tipična strategija Kremlja i to će Srbiju odvesti samo dalje od EU. Nezavisni novinari su patriote, a ne izdajnici, oni smatraju da građani treba da budu informisani“, rekao je on.

 

Ambasador je u pravu, dodajmo da je ovu strategiju Kremlja Srbija, tokom devedesetih, na svojoj koži već osetila.

 

Spisak zemalja

 

Ovo novo pravilo na Tviteru se primenjuje i za naloge iz Kine, Francuske, Rusije, Ujedinjenog Kraljevstva, SAD, Kanade, Nemačke, Italije, Japana, Kube, Ekvadora, Egipta, Hondurasa, Indonezije, Irana, Saudijske Arabije, Srbije, Španije, Tajlanda, Turske i Ujedinjenih Arapskih Emirata. Oznaku medija koji sarađuje sa državom od sada nose, kako piše Cenzolovka, i poznati svetski medijski servisi, kao što su ruski Sputnjik i RIA Novosti, iranska agencija Irna ili kineska CCTV.

 

Ova publikacija je nastala u okviru projekta „Civilno društvo za unapređenje pristupanja Srbije Evropskoj uniji“ koji Nezavisno udruženje novinara Srbije realizuje u partnerstvu sa Beogradskom otvorenom školom i uz podršku Švedske. Stavovi i mišljenja autora izneta u ovoj publikaciji ne predstavljaju nužno i mišljenje partnera i donatora.

 

Tagovi

Povezani tekstovi