I drugi bi nešto da kažu za „Dnevnik“

Pored internih opomena koje je Savet Radiodifuzne agencije uputio pojedinim emiterima zbog nepravilnosti u dosadašnjem praćenju predizbornim aktivnosti i Srpska radikalna stranka optužila je Radio-televiziju Srbije da se u potpunosti stavila u funkciju izborne kampanje Demokratske stranke Srbije i Demokratske stranke.


I dok radikali kažu da je „suprotno svim normama, ali i elementarnim moralnim kriterijumima, generalni direktor RTS-a Aleksandar Tijanić, samo 20 dana do izbora u Srbiji, a tobože prateći državne aktivnosti Vojislava Koštunice i Borisa Tadića, pokušava da strankama tih dvojice političara obezbedi nemerljivu medijsku prednost, u odnosu na opozicione stranke“. Prozvani se „brane“ činjenicom da njihovi lideri nisu „tikve bez korena“ da bi u medijima bili samo u predizbornoj kampanji, zbog čega se možda i stiče pogrešan utisak.


– Svi su apsolutno ravnopravni do sada, a to što neko smatra da je DSS ili DS privilegovan zato što u medijima ima Borisa Tadića kao predsednika države, ili Vojislava Koštunice kao predsednika vlade, pa naravno da će ih biti, nisu oni tikve bez korena pa da budu u medijima samo u predizbornoj kampanji, oni su već postigli neke rezultate i već pobeđivali na izborima i zbog toga se nalaze na mestima na kojima se nalaze – kaže funkcioner DSS-a Dragan Šormaz.
On tvrdi da „oni koji uvek gube ne mogu da imaju isti tretman“.


– Pa oni sede kod kuće sa ženom i decom ili obilaze par sela dnevno i onda hoće po istom principu da budu prikazani kao i oni ljudi koji rade i državni posao pored kampanje o čemu građani, takođe, moraju da budu obavešteni – dodaje Šormaz.
Na drugoj strani lider socijalista Ivica Dačić, primećuje da se pored favorizovanja stranaka koje obavljaju državnu funkciju, prednost daje i onima sa debljim novčanicima.


– Kampanja nije ravnopravna jer se favorizuju stranke koje obavljaju javne funkcije, kao i one koje imaju više novca. Takođe se ne vrednuju stranke po svojoj jačini zbog čega imamo velike primedbe na izbornu kampanju – kaže Dačić, koji je primedbu uputio i na račun agencija za istraživanje javnog mnjenja.
– To su naručena istraživanja u cilju stvaranja javnog mnjenja, a koja su inače po izbornom zakonu zabranjena.
I Pokret snaga Srbije primećuje da ni u ovoj kampanji nema fer-pleja.


– Ono u čemu živimo poslednjih godina jeste potpuni medijski mrak i to još gušći i crnji nego što je bio, i sumnjam da će se nešto promeniti do samih izbora. Stranke definitivno nisu jednako zastupljene u bilo kojim medijima i onda kada se daju termini, a vi znate šta znači gledani termin, naslovna strana ili antrfile, tekst sa ili bez fotografije, tako da i onda kada vam mašu da su vas negde stavili i zastupili, uradili su to reda radi, a ne onako kako se to radi sa strankama koje se favorizuju – izrazila je potpuno nezadovoljstvo medijskom kampanjom Jasmina Mitrović-Marić, funkcioner PSS-a.
Ona je dovela u pitanje i kompetenciju RRA smatrajući da se oni „postavljaju po principu kadija te tuži kadija ti sudi i da su sami sebi i svrha i vlast, a sve što rade rade bez ikakvog ozbiljnog argumenta“.


 

Tagovi

Povezani tekstovi