Beograd-Dan po isteku dvomesečnog roka, za vreme koje su radio i televizije mogle konkurisati za emitovanje programa, pokazalo se da neki kandidati nisu isticali svoje učešće do samog kraja.
Tako je potvrđeno da je u trku za nacionalnu TV frekvenciju ušla i međunarodna korporacija CME (Central Media Enterprises), medijska kuća koja je vlasnik jedanaest televizija u šest zemalja jugoistočne Evrope, a među kojima su najpopularnija – hrvatska „TV Nova“ i slovenačka „POP TV“.
Uvereni da imaju realne šanse da dobiju tv frekvenciju u Srbiji iz CME-ja su najavili da će upravljanje i uređivanje te televizije poveriti najstručnijim ljudima iz Srbije.
Predviđeno je da uređivački koncept CME bude komercijalan, sa jakim informativnim programom, uz napomenu da će graditi potpuno novu televiziju, a ne kupovati udeo u postojećim.
– Ubeđeni smo da će, oni koji o tome odlučuju, umeti da prepoznaju i cene ono što je neosporan kvalitet i specifičnost poslovanja CME – gradnja televizije na temeljima osnovnih vrednosti i specifičnosti države u koju naša korporacija ulaže značajan kapital – poručuju iz ove kuće.
„Novostima“ je potvrđeno da će sve poslove u Srbiji obavljati „CME Srbija d.o.o.“, čiji su većinski vlasnici advokat Milan Joksović i ekonomista koji se bavi investicijama Miroslav Ćilas. Inače, sedište CME je u Londonu, a najveći akcionar je jedna od najuglednijih kozmetičkih kuća Este Loder.
U konkurenciji za nacionalnu televizijsku frekvenciju ušla je i „ATV“ (Internacionalna televizija Studio A – Srpska TV mreža d.o.o.). Osnovala ju je Asocijacija za poslovnu saradnju sa dijasporom i svetom, a na inicijativu naših uspešnih poslovnih ljudi iz sveta. Finansiranje televizije, obezbediće konzorcijum privrednika iz dijaspore i matice. Međutim, novoimenovani direktor i glavni i odgovorni urednik, Miodrag Ilić, ostaje zagonetan. – Anonimnost su zahtevali finansijeri, i tako će biti sve dok se ne saopšte rezultati konkursa. Konkurisali smo za nacionalnu, ali, za svaki slučaj, i beogradsku dozvolu. Smatramo da možemo napraviti atraktivan komercijalni program, pre svega zabavnog i obrazovnog karaktera, a onda i informativnog – kaže Ilić.
Prema njegovim rečima ATV je određene programe već autorski zaštitila, a okupljeni su i vrhunski profesionalci. Oni treba da prave program koji neće ličiti ni na jednu postojeću TV, obezbeđen je i prostor, ali gde – Ilić nije hteo da otkrije.
S.Remić