Indeks privatnosti u medijima: Kako se rangiraju srpski mediji

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Objavljen je prvi Indeks privatnosti u medijima u Srbiji koji rangira 50 medija sa aspekta poštovanja standarda zaštite privatnosti. Imajući u vidu da je zaštita privatnosti relativno nov koncept koji još nije u potpunosti zaživeo u našem društvu, ne čudi podatak da većina medija u Srbiji nema razvijene procedure ni znanja u pogledu ispunjavanja standarda propisanih Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Stručnjaci SHARE Fondacije, koji su autori istraživanja, najavljuju da će se istraživanje periodično ponavljati kako bi se pratio razvoj praksi medija i ažurirale promene.

 

Ne treba izgubiti iz vida da je primena standarda zaštite privatnosti relativno nova i da proces usklađivanja praksi i dalje traje. Medijski sektor prolazi kroz tranziciju koja donosi primenu svih pravila poštovanja privatnosti korisnika.

 

Metodologija istraživanja je bazirana na standardima globalne tehničke i građanske zajednice, obavezama Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, i etičkim načelima novinarske profesije u domenu zaštite privatnosti. U uzorku 50 posmatranih medija 20 medijskih sajtova ostvaruje najveću posetu prema analitici globalnog saobraćaja na internetu, dok je ostalih 30 od značaja za geografsko područje koje pokrivaju, uzrasnu grupu kojoj su namenjeni, ili javni interes koji ostvaruju.

 

Top 5 najbolje rangiranih medija

  1. Danas
  2. Mozzart Sport
  3. BizLife
  4. B92
  5. Radio 021

 

„Smatramo da je izuzetno važno da mediji razumeju svoju ulogu u ekosistemu prikupljanja i obrade ličnih podataka. Postoji čitav niz drugih aktera, od IT giganta do drugih privatnih kompanija, koji monetizuju podatke njihove publike, od čega mediji često nemaju previše koristi, a izlažu se potencijalnom riziku jer obrađuju podatke o ličnosti bez odgovarajućih mera i procedura. Čini se da je to pre slučaj zbog nepoznavanja tehničkih procesa u digitalnom okruženju, nego zbog svesnog izigravanja zakona“, navodi Bojan Perkov iz SHARE Fondacije.

 

Uzimajući u obzir funkcionisanje medija u digitalnom okruženju, neophodno je postojeće prakse i interne politike unaprediti kako bi sa jedne strane mogli da iskoriste potencijale digitalne ekonomije, a sa druge poštovali privatnost svoje publike.

 

SHARE Fondacija je tu da u ovom procesu pruži stručnu podršku. Svi zainteresovani mediji mogu da potraže savet (poslati mejl na [email protected]).

Tagovi

Povezani tekstovi