Na osnovu razgovora sa urednicima informativnih većine TV stanica sa nacionalnom pokrivenošću, stiče se utisak da će parlamentarni, pokrajinski i lokalni izbori biti zastupljeniji u programskim šemama od nedavnih izbora za predsednika Srbije, da će biti mnogo specijalnih emisija, ali i iznajmljenih termina.
Glavni urednik informativnog programa RTS Nenad Stefanović ukazuje za Danas da javni servis Srbije ima programski plan, kojeg će se pridržavati za vreme kampanje, „ali sa zvaničnim predstavljenjem plana ne možemo da krenemo pre zaključenja izbornih lista, jer ćemo tada utvrditi redosled obaveznih predstavljanja političkih partija“.
Tanja Vidojević, voditeljka emisije „Recite narodu“ na televiziji Foks, kaže da će u okviru redovnog informativnog programa i emisije koju vodi biti ravnomerno zastupljene političke partije, „s tim što ćemo od 23. aprila uvesti tri vanredne emisije Recite narodu, koje će biti emitovane sredom“.
Ona ocenjuje za naš list da je ova televizija najravnopravnije predstavila dva kandidata u drugom krugu predsedničkih izbora, januara ove godine, jer je razlika u zastupljenosti Borisa Tadića i Tomislava Nikolića bila samo u 20 sekundi. Na pitanje da prokomentariše istraživanje Nezavisnog udruženja novinara Srbije i Medija centra, prema kojem su elektronski mediji izveštavali uglavnom promotivno, a ne informativno i kritički, u kampanji za predsedničke izbore, Vidojevićeva navodi da je na svakoj televiziji bilo iznajmljenih termina i spotova, jer je to način da se zaradi novac.
Glavna urednica informativnog programa TV Avala Aleksandra Radujko kaže za Danas da ova stanica neće emitovati specijalne emisije tokom predizborne kampanje, kao i da će se izborni blok emitovati u centralnim vestima, koje počinju u 18 sati.
– Takođe, jednom ili dvaput dnevno emitovaćemo slobodne termine, koji uključuju iznajmljeni termin i spotove – objašnjava Radujko.
Sanda Savić, glavna urednica informativnog programa RTV B92, navodi da će ova televizija svakog ponedeljka u 20 sati emitovati specijalizovanu predizbornu emisiju, koju će voditi Ljubica Gojgić, a da će se Poligraf i Kažiprst takođe baviti temama izbora. U sklopu toga, ukazuje ona, na novom kanalu B92 Info, koji uskoro počinje sa emitovanjem, naći će se i emisije o predstojećim izborima, poput prenosa uživo.
Komentarišući rezultate istraživanja NUNS i Medija centra, Savićeva ističe da nijedna televizija nema kapacitet da pokrije sve stranke, pa uzima njihov materijal, „što praktično znači da partije uređuju predizborni prostor u medijima“.
– Međutim, u drugom krugu izbora, B92 je mogla da prati oba kandidata za predsednika Srbije, pa smo sami kreirali program – naglašava Savićeva za Danas.
Cvijetin Milivojević, direktor agencije za odnose s javnošću Pragma, objašnjava da će predstojeći lokalni izbori biti u senci parlamentarnih izbora, „tim pre što su mediji izmanipulisani, jer su progutali mamac vodećih lidera“.
– Mediji moraju da se bave stranačkim obećanjima na izborima, što je šira priča od proste poštapalice da su jedni za Evropu, a drugi za Kosovo. Dakle, o obećanjima u vezi s platama, penzijama, vizama… Takođe, porazna činjenica je da lokalnih tema trenutno nema u medijima – ukazuje Milivojević za naš list. Prema njegovom mišljenju, RTS će ravnopravno predstaviti sve izborne liste, ali će zapostaviti pokrajinske teme.
J. Diković