Izazov inovacija u oblasti veštačke inteligencije (JournalismAI Innovation Challenge), koji podržava Google News Initiative, je program za finansiranje projekata širokog spektra novinskih izdavača kako bi se podstakla pismenost i implementacija veštačke inteligencije kroz ciljane inovacije i eksperimentisanje.
Ovaj devetomesečni program je osmislio tim JournalismAI, inicijativa Polis-a, novinarskog tink-tenka na Londonskoj školi ekonomije i političkih nauka (LSE), a podržan je od strane Google News Initiative.
Nakon uspeha prve grupe Izazova inovacija, i kao deo njihovih napora da podstičeu pismenost, implementaciju i eksperimentisanje u oblasti veštačke inteligencije, pokreću drugo izdanje ovog programa.
Program je namenjen malim i srednjim novinskim izdavačima koji već istražuju mogućnosti veštačke inteligencije.
Ove godine ćemo podržati do 12 novinskih organizacija koje će koristiti veštačku inteligenciju kako bi poboljšale i poboljšale inteligenciju publike i rast prihoda.
Evo nekoliko primera koje izdavači mogu istražiti koristeći veštačku inteligenciju za inteligenciju publike i rast prihoda:
Korišćenje veštačke inteligencije kako bi pretplate, članstva i donacije bile efikasnije i profitabilnije razumevanjem i uticajem na ponašanje čitalaca u realnom vremenu, npr. dinamičke strategije plaćanja; predviđanje i sprečavanje odliva; personalizovani proizvodi ili preporuke.
Izdavači bi mogli da istraže nove B2B tokove prihoda kroz pakovanje jedinstvenih uvida i sadržaja, npr. kreiranje nove premium usluge uvida u podatke zasnovane na pretplati; ili korišćenje veštačke inteligencije za analizu i strukturiranje premium sadržaja i podataka o publici.
Na kraju programa, odabrane organizacije će podeliti rezultate svojih projekata. Takođe će podeliti najbolje prakse o korišćenju veštačke inteligencije u novinskoj industriji.
Grantovi će biti dodeljeni na sledeći način:
8 ideja će dobiti po 50.000 američkih dolara
4 ideje će dobiti po 100.000 američkih dolara
Organizacije će navesti za koji iznos se prijavljuju u prijavnom formularu.
Kandidati mogu raditi na postojećem probnom konceptu ili podneti potpuno novu ideju koju bi želeli da razviju u radni prototip do kraja programa. Pozdravljamo ideje koje su u ranoj fazi ili pre lansiranja i još uvek nisu zaživele u organizacijama (za detalje pogledajte Uslove i odredbe prijave).




