Analiza agencije „Kliping“ pokazala je da su štampani mediji u 2020. godini najčešće izveštavali o preparatima za negu lica (44,77 odsto), slede proizvodi za telo (37,46 odsto), dok je na trećem mestu kosa (17,77 odsto).
Čitateljke lifestyle magazina „Lepota i zdravlje“ i „Lepa&Srećna“ imale su mogućnost da dobiju najveći broj saveta o nezi.
Osim mesečnih štampanih izdanja, u top pet medija koji informišu o ovoj temi su nedeljnici „Blic žena“ i „Hello!“.
Podeljeno prema preparatima za negu, mediji su najčešće pisali o nezi lica (40,59 odsto), sledi nega tela (31,01 odsto), nega kose (17,77 odsto), nega usana (4,18 odsto), nega ruku (3,66 odsto) i nega stopala (2,79 odsto).
Novinari su izveštavali da je stresni period izazvan COVID-19 pandemijom ostavio posledice i po našu kožu, pre svega lica, pa je njena hidratacija bila u primarnom medijskom fokusu tokom 2020. godine.
Tako su čitateljke za rešenje ovog problema najčešće mogle da dobiju savet da koriste proizvode koji osvežavaju kožu lica, vraćaju neophodnu elastičnost, vlažnost, sjaj i tako uspore proces starenja koji se u vanrednim okolnostima intenzivirao.
Na drugom mestu su anti-age saveti za korišćenje proizvoda u formi seruma, krema, maski kreiranih da koži vrate mladalački kolagen i njen prirodni balans.
Usled pandemije korona virusa, pojavio se novi problem kože lica – maskne, odnosno akne i drugi upalni procesi na koži koji nastaju kao posledica nošenja zaštitnih maski.
Iz tog razloga su mediji savetovali da se koriste proizvodi koji sadrže salicilnu kiselinu jer će oni najefikasnije očistiti pore.
Kao i za lice, mediji su za blistav izgled kože tela najčešće davali preporuke za korišćenje proizvoda lagane teksture, koji kožu čine hidriranom i elastičnom, kao i one sa 100 odsto prirodnom hijaluronskom kiselinom, koji efikasno pomažu u sprečavanju njenog isušivanja pod tušem.
Osim kupki, čitateljke su dobijale i savete o losionima za telo koji ističu prirodnu lepotu kože koja će biti negovana, glatka i imati prirodni sjaj, ali i o preparatima za sunčanje sa zaštitnim faktorom, samopotamnjivanje i beauty proizvodima na bazi prirodnih sastojaka namenjenim za dubinsko čišćenje celog tela.
Nega kose tokom različitih godišnjih doba zahteva primenu različitih preparata, pa su mediji pisali o raznovrsnim šamponima, regeneratorima, balsamima, sprejevima, losionima, maskama, ampulama i uljima.
Čitateljke su, između ostalog, dobijale savete kako da koriste sve više popularne šampone za suvo pranje kose kao idealne za spas svake žene kada se nađe u situaciji da nema vremena ili priliku da opere kosu.
Tokom 2020. godine mediji su savetovali svojim čitateljima da neguju svoju kosu uz poruku da je „samo zdrava kosa lepa kosa“.
Usne baš kao i lice, zahtevaju dodatnu negu, pa su mediji u svojim tekstovima savetovali upotrebu balsama koji sadrže omega-3 masne kiseline koje pomažu da koža izgleda zdravo i vitalno, ali i vitamin E koji ima moć da regeneriše dehidriranu kožu, efikasno hidrira i neguje usne.
Osim toga, mediji su izveštavali i o skrabovima koji čine usne mekim za tren oka jer nežne čestice pilinga uklanjaju izumrle ćelije, a pritom ne iritiraju kožu.
Zbog korona virusa prali smo ruke češće nego ikada, pa se koža ruku konstantno isušivala, usled čega je dolazilo do njenog pucanja i perutanja.
Zbog toga su novinari preporučivali proizvode, među kojima su najbolji oni sa formulom na bazi shea butera, avokadovog, kokosovog ili maslinovog ulja, glicerina i vitamina E.
Tokom analiziranog perioda mediji su najmanje informisali čitateljke o nezi stopala i kako rešiti najčešće probleme suve i ispucale kože.
Poredeći podatke za 2020. godinu sa 2019. o nezi je u štampanim medijima objavljeno 39,07 odsto tekstova manje.
Najveći pad u broju tekstova zabeležen je u mesecima prvog talasa COVID-19 i to dominantno u martu 2020. (60 odsto tekstova manje).
Upoređujući kategorizaciju preparata za negu različitih delova tela, mediji su za 44,38 odsto manje tekstova izveštavali o nezi tela, 42,86 odsto usana, 39,79 odsto lica, 32,26 odsto ruku, 31,54 odsto kose, dok je za 23,08 odsto objava više o nezi stopala.
U 2020. godini 87,46 odsto analiziranih tekstova sadržalo je fotografije određenih proizvoda za negu kože lica, tela ili kose.
Analiza je pokazala i da 73 odsto tekstova sadrži predstavljanje minimum dva proizvoda za određenu vrstu nege, što pokazuje da mediji raznovrsno izveštavaju o ovoj temi, ostavljajući čitateljkama mogućnost izbora najboljih preparata za njihov tip kože.