Kako redakcije mogu uspeti u novom dobu videa

slika: canva

Video uživa u zlatnom dobu. Opet. Uz pomoć društvenih platformi, moć videa da razjasni složene probleme u zanimljivim, pristupačnim formatima je hit kod publike.

Izveštaj o digitalnim vestima Rojtersovog instituta otkrio je da dve trećine publike gleda kratke video zapise sa vestima nedeljno, a više od polovine koristi video zapise dužeg formata. Nije ni čudo što izdavači jure za mogućnostima. Uzmimo za primer The Sun koji identifikuje video kao ključni pokretač rasta. Ili dobrodošla, ako je zakasnila, najava da BBC Nevs planira da se udvostruči na YouTube-u i TikTok-u.

 

Uspešan video susreće publiku tamo gde je. Skoro polovina korisnika interneta u UK svakodnevno pristupa YouTube-u. Više od polovine (54%) stanovništva Ujedinjenog Kraljevstva koristi TikTok najmanje jednom mesečno. (nisu svi mlađi od 35 godina.)

 

YouTube, posebno, dolazi na ručak emitera. U SAD-u, Jutjub je prijavio da je najpopularniji uređaj za konzumiranje njegovog sadržaja — televizija. Velika Britanija neće mnogo zaostati. Pametni televizori sa ugrađenim aplikacijama su promenili igru.

 

Pa kako se izdavači vesti mogu pripremiti za ovu video eru?

 

Upoznavanje sa publikom tamo gde se ona nalazi ne odnosi se samo na platforme. Radi se o razumevanju tehnika pripovedanja koje rade. Kako se izbor priče, jezik, stilovi produkcije menjaju u ovom prostoru. Dobar Jutjub nije isto što i dobra televizija.

 

Uspešni izdavači video snimaka su shvatili ponašanje, potrebe i interesovanja publike. Izgradili su formate koji rade na način na koji publika danas konzumira sadržaj. Ovo se neće postići „podizanjem i pomeranjem” zastarelih proizvodnih vrednosti. Vreme je da budete smeli.

 

Kada smo pokrenuli The Nevs Movement (TNM) 2021. godine, uveli smo TikTok objašnjavače sa lo-fi „zelenim ekranima“ i grubim izmenama koje bi naterale moje bivše kolege sa Bi-Bi-Sija da se trgnu. Ali namerno smo ciljali na mlađu publiku, koristeći jezik društvenih medija.

 

Uspelo je: 61% TNM publike je mlađe od 35 godina. 2025. format se retko koristi. TNM sadržaj je evoluirao. Ali to je poenta. Agilnost je neophodna.

 

Uspeh na društvenim mrežama zavisi od razumevanja publike i algoritama. Uzmi Piersa Morgana. Odbacio je televizijsku mrežu za Jutjub, ciljajući na vrhunske jutjubere poput Megin Keli (3,5 miliona pretplatnika) za svoje intervjue za pravljenje vesti – ne samo zbog sadržaja već i za njenu publiku. Isplatilo se i sada je verovatno najuspešniji jutjuber za vesti u Velikoj Britaniji (3,8 miliona pretplatnika)

 

Važno je prepoznati gde algoritmi izazivaju vrednosti emitovanja. Majstori političkog objašnjavanja, TLDR Nevs, nude još jedan model. Izgradio je bazu od 2,5 miliona pretplatnika na svim svojim aktuelnim kanalima. Manja, ali angažovanija publika, dobija upravo ono po šta je došla. Obratite pažnju na BBC Nevs.

 

Za velike redakcije, izgradnja video timova je institucionalni izazov. Kao šef video snimka na BBC Nevs-u (2016-21), žalim što nikada nismo dobili dugoročni format objašnjenja.

 

Nije bilo zbog nedostatka pokušaja. Bilo je obećavajućih pilota kao što su izborna serija 2019, Ovo je važno, angažovani rad Frenkija Mekemlija ili naši Covid objašnjavači koji su nadmašili TV i tekst u testovima pristupačnosti.

 

Nijedan nije bio savršen. Ali problem nije bila namera ili talenat. To je bilo strpljenje. Za dobar video potrebno je vreme da se razvije. Test. Pregled. Revidirati. Ova grafika se vrti i pokazuje koliko je video snimaka gospodin Zver, najveći svetski Jutjuber, napravio pre nego što je postao viralan (453, ako se pitate). Redakcije moraju biti voljne da eksperimentišu, ne očekujući trenutne rezultate.

 

A tu su i kreatori, moć društvenog videa. Rojtersov institut DNR nam kaže da mlađa publika sve više traži vesti od kreatora, a ne brendova.

 

Izdavači eksperimentišu. Reach’s Curiousli i BBC Nevs TikTok nalog pokazuju znake života. I najmanje jedan regionalni izdavač novina razvija mrežu kreatora kako bi podržao svoje društvene mreže. Ali niko još nije razbio formulu za davanje kreativne slobode pojedincima uz zadržavanje veza sa glavnim brendom. Odeća kao što je Noosphere pokazuju da postoje mogućnosti kuriranja da se kreatori videa okupe.

 

Ovde postoji prilika. Opremite novu generaciju stvaralaca novinarskim vrednostima i produkcijskim veštinama. Novinske organizacije i univerziteti bi mogli da prednjače.

 

Britansko novinarstvo tek treba da proizvede Džonija Harisa (globalno pripovedanje) ili Kleo Abram (tehnološke vesti) — kreatore koji grade lojalne pratioce oko nišnog, visokokvalitetnog pripovedanja. Ali nemojte da vas zavaraju njihove indie vibracije. Pogledajte zasluge, ovo nisu vlogeri u spavaćoj sobi. Oni su timovi sa zanatom i namerom.

 

Veteranima „zaokreta ka videu“ iz 2015. možda će biti oprošteni iskrivljeni osmeh zbog ove obnovljene video ljubavne veze. Da, video ima moć povezivanja, ali to nije jedini način da dođete do publike. I ne može se voditi izolovano.

 

Lekcija iz poslednjeg pivota bila je da veliko ulaganje u izolovane timove nije rešenje. Video mora da bude deo šireg razgovora, pored društvene strategije, strategije podkasta, proizvoda i publike. Ali dobro je videti da se diskusija ponovo dešava. Kliknite na play.

 

Izvor: Ijnet

Tagovi

Povezani tekstovi