Kako su neki mediji izveštavali o tragedijama: „Očajan zbog poraza novinarstva“

Ilustracija: Pixabay
Ilustracija: Pixabay

Tokom izveštavanja o dva masovna ubistva u Srbiji mediji su pohrlili ka senzacionalizmu, dok je novinarstvo ostalo poraženo, saglasni su gosti Newsnighta, novinar i psiholog Dragan Ilić i Marko Nedeljković iz Centra za profesionalizaciju medija i medijsku pismenost i docent na FPN-u u Beogradu.

 

„Očajan sam zbog poraza novinarstva u Srbiji. Svi kodeksi, preporuke, zakoni, sve je prekršeno. Mediji su poleteli u senzacionalizam. Smenjivali su se u njima ljudi koji su govorili o najrazličitijim temama, od kojih mnogi nisu znali šta pričaju. Kršilo se pravo na privatnost, iznosile su se informacije o finansijskom, zdravstvenom stanju ljudi. Mediji su koristili to što ljudi žele da čuju sta se desilo i sve se vrtelo u krug i još smo u tom kovitlacu“, kaže Dragan Ilić.

 

On upozorava da prikazivanje ružnih sadržaja u medijima nije pomoglo.

 

„U danima žalosti se situacija malo stišala, ali kad je to prošlo, videlo se da su mediji propaganda režima, te dve televizije i Javni servis koji je potpao pod isti uticaj“, naglašava Ilić.

 

Marko Nedeljković iz Centra za profesionalizaciju medija i medijsku pismenost kaže da su mediji, na način na koji su izveštavali o dve tragedije u Srbiji, izveštavali apsolutno isto i pre toga i to o svim pitanjima društvu.

 

„Mediji na ovaj način, senzacionalistički, izveštavaju svakodnevno, a ova situacija je to ogolila i celu situaciju učinila još tragičnijom“, navodi Nedeljković.

 

Takva situacija u medijima traje dugo, a istraživanja su pokazala da je govor mržnje u njima stalno i sve više i češće prisutan, kaže Nedeljković i navodi da na rezultate tih istraživanja nije bilo nikakvih reakcija. Smatra i da zahtev da se smene članovi REM-a može okupiti puno ljudi koji slično misle, ali da je neophodan čitav set mera da bi se situacija u medijima popravila.

 

„Ako se zapitate da li bi smena članova nešto promenila, milsim da ne bi u meri u kojoj to očekujemo. Ne postoji, nemamo set mera koji će nam omogućiti to što želimo“, smatra Nedeljković.

 

Navodi da su potrebne godine da bi mediji u Srbiji postali profesionalni i to uz mere koje bi bile korisne i tome doprinele.

 

„Mediji se nagrađuju kroz konkurse, to su cifre koje prelaze milijarde. Niko se ne bavi uzrocima ovakvog stanja u medijima, time šta mora da se menja, Sada su deca bila kolateralna šteta u izveštavanju medija. Ja znam da je mnogo više mladih, onih koji su dobri, aku su oni nevidljivi u medijima“, zaključuje Nedeljković.

 

Ilić smatra da bi se stvari odmah pokrenule kada bi se na televizijama primenjivala pravila kao u prenosima sportskih događaja.

 

„Na utakmicama se ne prikazuje, ne ponavljaju se grubi faulovi, zašto ih onda imamo u informativnim emisijama ili u zabavnim, rijalitijima. Zašto ta pravila sa utakmica ne primenimo odmah, i bilo bi bolje“, rekao je Ilić.

 

Tagovi

Povezani tekstovi