Vodeća agencija za istraživanje javnog mnjenja IPSOS analizirala je medijsku scenu Srbije u 2024. godini. Predrag Kurčubić, generalni direktor agencije, ekslkuzivno u Jutarnjem programu predstavio je najnovije podatke – mogu li tradicionalni mediji da prežive digitalnu revoluciju.
Podaci Istraživačke agencije IPSOS pokazuju da 4,4 miliona ljudi svakodnevno u nekom trenutku prati TV program, dok je taj broj, odnosno broj onih koji bar jednom nedeljno provedu minut pored TV ekrana, negde 5,6 miliona ljudi.
Takođe, treba imati u vidu da se televizija danas gleda na drugačiji način. Gotovo svi imamo mogućnost da vratimo određene sadržaje, pratimo program na raznim striming platformama, a pad se beleži jedino kod klasičnog linearnog gledanja televizijskog programa.
„Radili smo istraživanja kvalitativnog tipa i fokusirali smo se na mlađe generacije. Shvatili smo da oni kad gledaju TV, vrlo često to radi preko mobilnog telefona ili kad gledaju video sadržaj, to je onda još češće preko mobilnog telefona“, napominje Kurčubić.
Pojavila se i nova medijska forma – podkast, koja je dosta preuzela radijsku i televizijsku publiku.
Televizija glavni izvor infomacija
IPSOS je u anketi pitao građane preko kojih medija dobijaju informacije koje su važne u širem smislu. Pokazalo se da je televizija i dalje na prvom mestu – 42 odsto kaže da je televizija, a da je jedan od izvora informisanja podkast kaže 14 odsto populacije, ali samo dva odsto kaže da im je on glavni izvor informisanja.
Dnevne novine su na 16,5 odsto kao jedan od izvora i na 5,5 odsto kao glavni izvor informisanja.
„Kada smo radili istraživanje vezano za popodnevni televizijski program koji ide nakon što se ljudi vrate sa posla, zaključili smo da mnogi gledaoci zapravo nisu fiksirani uz TV prijemnik, nego da ga slušaju“, napominje direktor IPSOS-a.
Zanimljivo je i da se, kako pokazuju istraživanja, većina ljudi najčešće i najbrže informiše na društvenim mrežama. Međutim, na pitanje kome najviše veruju, ipak se vraćaju na teren tradicionalnih medija, pre svega na televiziju.
Sledi li kraj štampanim medijima
S obzirom na to da štampani mediji imaju isti ili sličan sadržaj i na svojim onlajn izdanjima, ljudima je mnogo lakše da pročitaju vest na mobilnom telefonu, nego da idu na trafiku i kupe novine.
Izvor: RTS