Meta je najavila da uvodi niz novih alata za Facebook i Instagram kako bi korisnicima omogućila jednostavniji pristup podršci 24/7, brži oporavak naloga i jaču zaštitu zasnovanu na veštačkoj inteligenciji. Prema podacima kompanije, u proteklih godinu dana broj novih hakovanih naloga smanjen je za više od 30% širom sveta, dok je procenat uspešnog oporavka hakovanih naloga porastao za više od 30% u SAD i Kanadi.
Meta sada uvodi novi, centralizovani centar podrške na Facebooku i Instagramu koji objedinjuje alate i opcije za podršku na jednom mestu, a koji je dostupan globalno na iOS i Android uređajima. U okviru ovog centra za podršku korisnici mogu da prijave problem sa nalogom, pronađu brze odgovore preko Meta AI pretrage i pristupe relevantnim alatima za bezbednost i podešavanja.
Kompanija testira i AI asistenta za podršku koji nudi trenutnu, personalizovanu pomoć pri oporavku naloga, upravljanju podešavanjima ili uređivanju profila. Za sada je AI asistent dostupan korisnicima Facebooka, uz planove o širenju i na ostale Metine aplikacije.
Meta navodi da njihovi AI sistemi rade non-stop analizirajući širok spektar signala u realnom vremenu, od pokušaja fišinga do neuobičajenih prijava, kako bi prepoznali i blokirali napadače pre nego što dođe do štete.
Napredak AI-ja omogućio je i znatno manje slučajeva pogrešnog blokiranja naloga. A ako se greška ipak dogodi, proces žalbe je kraći, sa manje koraka i bržim donošenjem odluka.
Proces vraćanja pristupa nalogu sada je jednostavniji i bolje prilagođen korisniku. Meta uvodi bolje istaknute opcije oporavka i poboljšana SMS/e-mail upozorenja, prepoznavanje pouzdanih uređaja i poznatih lokacija, adaptivne procese oporavka koji su prilagođeni konkretnoj situaciji uz jasnije smernice i jednostavniju verifikaciju, uključujući i opciju slanja kratkog video selfija radi dodatne potvrde identiteta.
Ove promene već daju rezultate – stopa uspešnog oporavka hakovanih naloga značajno je porasla.
Meta podseća korisnike da, pored AI zaštite u pozadini, sami mogu poboljšati bezbednost svojih naloga kroz sledeće funkcije:
» Provera bezbednosti (Security Checkup): redizajnirana provera bezbednosti na Facebooku i Instagramu,
» Dvofaktorska autentikacija (2FA): pored lozinke, za prijavu je potreban kod ili aplikacija za potvrdu identiteta, i
» Passkeys autentifikacija: prijava otiskom prsta, licem ili PIN-om.
Meta najavljuje da će 2026. godina doneti još novih alata za oporavak naloga i korisničku podršku, uz nastavak ulaganja u AI sisteme za automatizovanu i proaktivnu zaštitu.
Izvor: Informacija.rs




