Pridružite se pokretu!
Od 1. marta do 15. marta 2020. pokažite svoju podršku i preduzmite korake kako biste stvorili što veći uticaj.
Šta možete da uradite:
Budite u toku i čitajte, lajkujte i delite sve što objavimo tokom kampanje;
Pišite na svojim društvenim mrežama i pokažite da vam je rodna ravnopravnost važna. Ne zaboravite da dodate hashtag # M4W2020;
Podelite svoja iskustva sa rodnom (ne) ravnopravnošću u medijima;
Pratite medije – ako vidite problematične rodne stereotype, da su žene marginalizovane ili pogrešno predstavljene, skrenite pažnju na to.
Osporavajte stereotipe, promenite sliku!
Zašto Media4Women?
Rodna nejednakost širom sveta održava se nedovoljnom zastupljenošću i pogrešnom interpretacijom žena u medijima. Žene su na televiziji, radiju, putem interneta i u novinama daleko manje vidljive nego muškarci, s manje ispričanih priča. Čim novinari traže stručno mišljenje, žene se ne uzimaju u obzir.
Većina medija i dalje prikazuje žene u ograničavajućim stereotipnim ulogama, poput domaćica, manekenki ili žrtava. Postoji tendencija da se ženama pripisuju površni atributi kao što su njihov izgled, starost, odeća i status veze. S druge strane, muškarci imaju veću verovatnoću da budu prikazani u skladu sa svojim zanimanjem, veštinama i mišljenjima. To održava nejednaku dinamiku moći i percepciju roda.
Mediji imaju moć i odgovornost da izazovu problematične rodne stereotipe. Žene i devojke širom sveta zaslužuju da vide i čuju uzore s kojima se mogu poistovetiti i vesti koje uključuju žensku perspektivu. Moramo dati primer sadašnjim i budućim generacijama!
Zajedno sa svojim partnerima, Free Press Unlimited i NUNS će se založiti za inkluzivniji i ravnopravniji prikaz žena u medijima pokretanjem kampanje Media4Women. Ove godine obeležava se četvrta godina međunarodne kampanje koja sada sprovodi više od 45 partnerskih organizacija u 20 zemalja. Tokom dve nedelje aktivisti širom sveta organizovaće javne diskusije, šetnje, praćenje medija, kampanje na društvenim medijima, takmičenja, posebne medijske programe i druge inicijative za obeležavanje kampanje.
Šta kaže istraživanje?
Od 1995. godine, kada je prikazivanje žena u vestima počelo da se prati, statistika se jedva menjala na bolje. Poslednje brojke i dalje prikazuju neprihvatljivu sliku:
- U objavljenim vestima u novinama, na televiziji i radiju samo 24% vesti je posvećeno ženama;
- u samo 4 % svih novinskih, radio i TV izveštaja širom sveta osporavaju se rodni stereotipi;
- 81% anketiranih stručnjaka u medijima su muškarci;
- žene su dvostruko češće prikazane kao žrtve nego muškarci.