Saradnik Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Zoran Gavrilović rekao je da je plan integriteta instrument uoblasti borbe protiv korupcije i da postoji potreba zajačanjem internih mehanizama u medijima.
Ideja je da mediji koji dobijaju novac iz javnih sredstava treba da imaju plan integriteta jer bez toga ne bi mogli dobiti sredstva.
Gavrilović je rekao da su Radio-televizija Srbije i Radio-televizija Vojvodine kao javni servisi imale obavezu da naprave planove integriteta i da su to učinile 2012.godine, ali da to nisu uradile i u novom ciklusu.
Saradnik na publikaciji, novinar Đorđe Vlajić, naglasio jeda javne servise treba povezati sa profesionalnom etikom, efikasnije povezati sa auditorijumom i da njihove proizvodetreba vrednovati iz ugla javnog interesa.
Novinarka Maja Divac sugerisala je kako bi bilo dobro napraviti paket samoregulatornih mehanizama koji bi mogli da budu ponuđeni malim lokalnim medijima i dodala da je jedini način da mediji ojačaju otpornost od spoljnih uticaja ako ojačaju iznutra.
Gavrilović je ukazao kako je u istraživanjima primećeno da postoje svest i potreba da se jača integritet i saradnja sa publikom i da je jedna petina građana spremna da pomogne medijima u tom procesu, ali ne bezuslovno.
Učesnici su ukazali i na loše stanje u medijima u Srbijidanas. Gavrilović rekao da oni mediji koji dobijaju najviše novca iz javnih sredstava najčešće služe za propagandu, kao i daje RTS odgovorniji za sveprisutnost predsednika Srbije Aleksandra Vučića u medijima od samog Vučića.
Vlajić je ocenio da je javni servis dužan da poštuje javni interes, te da protiv javnog interesa ne smeju da rade ni komercijalni mediji, ali da je problem i to što u javnom servisu ne postoje redakcijski kodeksi, kakvih ima na primeru Velikoj Britaniji.
On je ukazao i na „pojavu klijentelizma“ u medijima, koji stvaraju klijentelističke veze sa nekim počinju da rade u njegovom interesu.