Medijska udruženja: Država podstiče nelojalnu konkurenciju

Ova sredstva se
neće rasporedjivati putem projektnog finansiranja, u skladu sa javnim
interesom, nego će biti dodeljivana direktno medijima – budžetskim korisnicima,
pre svega javnom preduzeću  agenciji
Tanjug.

Ovom odlukom Vlada Srbije pogazila je osnovne principe
nedavno usvojene Medijske strategije, ali i akta koja regulišu državnu pomoć i
njenu kontrolu, narušavajući princip ravnopravnosti na medijskom tržištu.  Ova odluka je u suprotnosti sa ključnim
stavom Evropske komisije da u svakoj dodeli državne pomoći mora biti jasno
definisan javni interes.

S obzirom na činjenicu da se agencija Tanjug izdržava od
novca poreskih obveznika, a posluje i na tržištu, ovom odlukom Vlada Srbije
nastavlja da podstiče princip nelojalne konkurencije, dodatno ugrožavajući
poslovanje preostale dve  novinske
agencije. Umesto da, u skladu sa preuzetim obavezama, država radi na stvaranju
ravnopravnih uslova na tržištu, ona nastavlja sa praksom finansiranja medija
koji se nalaze u njenom vlasništvu, potpuno zanemarujući javni interes i kršeći
pravila slobodnog tržišta i principe za koje se zalaže EU. Čini se da je
konačni cilj ove odluke – gašenje Tanjugove konkurencije i uspostavljanje
državnog monopola u sferi novinskih agencija.  

Medijska koalicija se pita da li ova
odluka znači da je Vlada Srbije odustala od Medijske strategije pre nego što je
i počela da je primenjuje, odnosno da li je odustala od stvaranja ravnopravnih
uslova za sve medije na tržištu. Ako je tako, zahtevamo da to javno saopšti.

 

Medijska koalicija – NUNS, UNS,ANEM,NDNV i Lokal Press

Beograd: 20.12.2011.

Tagovi

Povezani tekstovi