Medijske donacije u Srbiji van javnog interesa

“Mediji su ili trošili novac za puko preživljavanje ili su zapravo trošili novac da bi propagirali lokalnu vlast. To su dve lekcije iz ovog procesa koji traje poslednje tri godine”, izjavio je kordinator programa u BIRN-u Slobodan Georgiev.

U okviru istraživanja izrađena je i internet platforma, odnosno baza pod imenom “Medijski eksperti u Srbiji”, koja nudi podatke o tome ko sedi u komisijama i dodeljuje poreski novac medijima u Srbiji.

Predstavljeni su i podaci o tome koliko se novca izdvaja u svrhe medijskih donacija. Geogrijev dodaje da se te cifre kreću između 2 i 22 miliona evra.

Novinar “Cenzolovke” Denis Kolundžija kaže da je čest je slučaj da novac građana bude dodeljen i onim medijima koji krše Kodeks novinara Srbije, iako u Pravilniku za sprovođenje medijskih konkursa stoji odredba koja to reguliše.

“Pojedine lokalne samoprave, uprkos odgovorima Saveta za štampu, u kojima se nedvosmisleno kaže da su određeni mediji kršili Kodeks novinara, su dodeljivale novac upravo takvim medijima bez ikakvih problema i, naravno, bez ikakvih posledica po njihov rad”, izjavio je Kolundžija.

Dešavaju se i druge vrste zloupotrebe, kaže Milorad Doderović, novinar i član oko trideset komisija koje su na lokalnom nivou odlučivale o novcu za medije.

On tvrdi da su članovi komisija ljudi koje angažuje vlast sa lokala, da su često zaposleni u lokalnim samopuravama, te da je njihov rad uglavnom usmeren prema interesima političara, a ne prema javnom interesu i građanima.

“Ta bratija onda to deli prema papirima kojie kada se sastane dobije uglavnom od gradonačelinka, ili neke druge ličnosti sa čela te lokalne samopurave”, rekao je Doderović.

Tagovi

Povezani tekstovi