[box align=’box-center’ id=’7988′]
“Do 1. jula nijedan medij ne bi mogao da se privatizuje. Jedino rešenje kojim se daje šansa za 73 medija koji treba da se privatizuju jeste da do 1. jula moraju da se oglase pozivi za aukciju medija koji treba da se privatizuju”, rekao je Mirković u Skupštini Srbije i kao primer naveo Studio B koji je juče oglasio poziv za privatizaciju, prenosi Beta.
Komentarišući dodatno izdvajanje sredstava iz budžeta Srbije za novinsku agenciju Tanjug, Mirković je istakao da su ta sredstva izdvojena pod uslovom da ta agencija oglasi aukciju za prodaju do 1. jula.
“Ako kupoprodajni ugovor bude pre 31. oktobra, mi ćemo imati uštedu u budžetu i ta sredstva neće biti prebačena Tanjugu”, dodao je Mirković.
Kako je objasnio, produženjem roka daje se šansa i lokalnim medijima da pronađu kupce, jer je činjenica da su oni mediji koji nisu privatizovani procentualno mnogo koštali državni budžet.
“Treba da istrajemo sa privatizacijom, jer je to preduslov za slobodnu tržišnu utakmicu”, dodao je državni sekretar.
Poslanici Skupštine Srbije raspravljaju o izmenama Zakona o javnom informisanju, kojima se predviđa produženje roka za privatizaciju medija u vlasništvu države i lokalnih samouprava, kao i nastavak njihovog budžetskog finansiranja.
Izmenama Zakona o javnom informisanju i medijima, koje predlaže Vlada, predviđa se produženje roka za privatizaciju medija do 31. oktobra.
Prvobitni rok bio je 1. jul.
Izmenama zakona predviđeno je i da iz budžeta Srbije dodatno bude izdvojeno oko 107 miliona dinara za finansiranje novinske agencije Tanjug i Radio Jugoslavije.
Kako se navodi u obrazloženju izmena Zakona, u budžetu je za finansiranje agencije Tanjug od 1. juna do 31. oktobra potrebno dodatno obezbediti oko 87,3 miliona dinara, a za Radio Jugoslaviju od 1. juna do 31. jula 19,7 miliona dinara.
U opštinama i gradovima čiji mediji se privatizuju, a za koje je objavljen poziv za prodaju, potrebno je obezbediti dodatna sredstva za rad tih medija do 31. oktobra, piše u obrazloženju izmena Zakona.