Obe cifre izrečene su juče (petak), prilikom javnog razgovora sa kandidatima za dobijanje nacionalne televizijske frekvencije, koje su članovi Saveta Republičke radiodifuzne agencije (RRA) obavili sa Mitrovićem i predstavnicima medijske imperije Foks.
Osim standardnih pitanja o ulaganjima i programskim planovima, članove Saveta RRA najviše su kod oba pomenuta kandidata zanimala pitanja o političkom angažmanu. Martin Pompadur, direktor Foks TV za jugoističnu Evropu izjavio je da ova globalna mreža nema skrivenih političkih ambicija. On se pozvao na primer Bugarske, gde TV Foks emituje već pet godina, tokom kojih su se promenile tri različite vlade, a da nikakvih primedbi na izveštavanje ove stanice nije bilo. Naglasio je da u informativnim programima Foksa, ukoliko dobije nacionalnu licencu, neće biti političkog svrstavanja.
Međutim, članovi Saveta RRA saopštili da su do njih doprle glasine da je osoba po imenu Darko Tamindžić davala politička obećanja i nudila dobre usluge određenim krugovima u Srbiji, ukoliko TV Foks dobije dozvolu.
– Mi to takođe smatramo opasnim i niko ni sa kim nije u naše ime razgovarao na taj način. Gospodin Tamindžić nam je bio konsultant za Bugarsku, ali on nije naš zaposleni i njegove izjave nas ne mogu obavezivati – odgovorio je Pompadur. Kao predstavnik kompanije koja je i vlasnik filmskog Studija Foks i drugih koji proizvode atraktivne filomove i serije, Pompadur je izjavio da Foks neće raskinuti ugovore sa televizijama u Srbiji o kupovini programa, ukoliko dobije dozvolu za svoju stanicu.
Partneri Foksa u Srbiji sa vlasništvom od 51 odsto su četiri fizička lica. Upitani o visini svojih ulaganja, predstavnici Foksa su napomenuli da će biti na nuli tek nakon četiri godine i izrazili veliki optimizam u pogledu ekonomskog rasta Srbije.
Najveću pažnju izazvalo je ispitivanje Željka Mitrovića, vlasnika TV Pink, od koga su članovi Saveta RRA prvo hteli da čuju kakva je uloga bivšeg direktora RTS i čelnika SPS Milorada Vučelića u osnivanju ove stanice, kao i uloga Jugoslovenske levice čiji je funkcioner Mitrović bio. Vlasnik Pinka je odgovorio da krajem prošlog veka radiodifuzna regulativa u Srbiji bila nerazvijena i da je jedini način da se dobije dozvola za emitovanje bio ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji sa RTS. Međutim, dodao je on, osim tog ugovora „Pink od RTS nije dobio ni šraf“. Istakao je i da je njegov politički angažman u JUL bio „zabluda mladosti“, pošto je tada imao 28 godina. Mitroviću je ovo iskustvo, dodao je on, bilo dragoceno, jer se nakon toga više nikada „ne bi bavio politikom“. On ističe da je od njegovog političkog angažmana Pink „imao samo štete“, jer se to stalno spočitavalo u javnosti, uprkos tome što je u isto vreme u Srbiji „emitovalo još 500 stanica“.
Mitrović smatra da je „u poslednje tri godine stvoren ambijent u Srbiji koji omogućuje slobodnu, nezavisnost i liberalno ponašanje medija“. Govoreći o periodu posle petooktobarskog prevrata i pada SPS, JUL i radikala sa vlasti, Mitrović je objasnio da je ekstraprofit od tri miliona maraka platio „ne zato što smo se bavili švercom, kriminalom, uzimali kredite koje smo obezvređene vraćali, sredstva iz Fonda za razvoj Srbije i slično, nego zbog nelegalne gradnje podrumskih prostorija, mada je tada postojalo još 200 hiljada nelegalnih objekata“. Upitan o tome da li je deo vlasništva u TV Pinku prodao nakon petog oktobra, Mitrović je odgovorio da nije i da je tada pregovarao o prodaji samo jednog procenta firmi Micui, ali bezuspešno. Napomenuo je i da je dostavio overenu sudsku izjavu da nema vlasničkog udela u nekoj drugoj stanici koja konkuriše, i saopštio da TV Pink postoji u pet zemalja u regionu, i da zapošljava 1.200 ljudi. Članovi Saveta zamerili su ovoj stanici da na nema dovoljno dokumentarnog programa, da ima nizak nivo kvaliteta programa, i nekulturnog ponašanja u političkim emisijama.
Vlasnik Pink je pomenuo dokumentarni film Pinka o 27. martu 1941. i priznao grešku upotrebe dece u emisiji Grand šou. Najavio je i da će se ubuduće više voditi računa kako bi se sprečili ispadi gostiju u programu. Kada je reč o kršenju dela Zakona o oglašavanju, koji se odnosi na dužinu reklama, Mitrović očekuje od Saveta RRA saradnju po ovom pitanju i nadzor svih komercijalnih stanica.
J. Lukač