Nacional: Vučić uštedu od penzija troši na engleski fudbal

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Hrvatski Nacional piše da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, posredstvom državne telekomunikacijske kompanije Telekom Srbija, za 600 miliona evra kupio pravo prenosa utakmica engleske fudbalske Premijer lige „kako bi se obračunao s United Groupom Dragana Šolaka“.

U tekstu Nacionala se, poređenja radi, navodi da je nemačka vlada izdvojila 400 miliona evra kao urgentnu pomoć žrtvama poplava koje su odnele više od 170 života.

 

„Svako ima svoje prioritete, Vučić voli da priča o mladalačkim doživljajima žestokog navijača beogradske Crvene zvezde, Telekom Srbija tvrdi da je vrlo uspešna kompanija, ali suma od 600 miliona evra za šestogodišnje pravo TV prenosa na teritoriju bivše Jugoslavije, odnosno 100 miliona godišnje, zvuči neshvatljivo, s obzirom na to da je osam puta veća od dosadašnje. Brojka je još neverovatnija kada se zna da je tek za 100 miliona evra manja od sume koja je, kako tvrdi sama država, ušteđena trogodišnjim smanjenjem penzija u Srbiji“, navodi Nacional.

 

Nacional podseća da će se utakmice engleske lige do sezone 2022/2023 gledati na kanalu Sport kluba, koji je u sastavu kompanije United Group, navodeći izjavu direktora Sport kluba Nemanje Simeunovića da su prava na prenos utakmica Premijer lige od 2019. do 2022. plaćena 12 miliona evra godišnje.

 

„Deo United Group su i kablovski TV kanali N1 i Nova S, čije novinare i urednike Vučić tretira kao neprijatelje. Kao i osnivača United Group Dragana Šolaka, što bi moglo ukazati na mogućnost da iza ulaganja 600 miliona evra ne stoje u prvom redu ekonomski već politički interesi“, piše Nacional.

 

Iz United Group su poručili da je Vučić lagao kada je govorio o pravima za prenos Premijer lige, kao i da je ponuda te kompanije bila vredna 35 miliona evra godišnje.

 

Uz tvrdnju da se Vučić razotkrio kao glavni strateg Telekoma i neko ko je učestvovao u pregovorima oko kupovine prava za englesku ligu, United Group je naveo da mu se ne obraća kao šefu države, već kao konkurentu na tržištu, podseća Nacional.

 

Generalni direktor Telekoma Vladimir Lučić oglasio se tvrdnjom da je cena engleske lige tržišna i opravdana i da njegovoj kompaniji omogućuje da višestruko poveća profit, prihode i broj korisnika i postane lider u regionu, ali je za vrednost ugovora rekao da je poslovna tajna. On je tvrdnje da iza ugovora s Premijer ligom stoje politički motivi ocenio kao besmislice.

 

Lučić je, podseća Nacional u tekstu, pre nekoliko meseci partnerstvo s češkom kompanijom Telenor obrazlagao ne finansijskim razlozima, već potrebom “urušavanja”, “uništavanja” i “slamanja” SBB-a, internet distributera i operatora kablovske i satelitske televizije u Srbiji koji je u sastavu United Group.

 

U tekstu se takođe navodi da je Telekom krajem 2018. kupio lokalnog kablovskog operatora Kopernikus po neverovatnoj ceni od 195 miliona evra. Ubrzo su, za još 120 miliona evra, kupljeni i kablovski operatori Radijus Vektor i Avcom, kao i Masko, Telemark, Exe Net, BPP Ing, Meteor. Telekom je naveo da je platio manje od 1.000 evra po jednom korisniku interneta i multimedija, ali su tome suprotstavljene tvrdnje ekonomista, novinara i opozicionih stranaka da je cena najmanje triput veća.

 

Odmah nakon što je od Telekoma dobio 195 miliona evra, vlasnik Kopernikusa Srđan Milovanović je tim novcem, za 180 miliona evra, kupio od grčke kompanije Antenna Group dve srpske televizije s nacionalnom frekvencijom – Prvu i O2 (nekadašnji B92).

 

„Kako je Milovanovićev brat Zvezdan istaknuti zvaničnik Vučićeve Srpske napredne stranke, bilo je jasno da je režim time dobio potpunu kontrolu nad svim TV kućama s nacionalnom frekvencijom, pa se krenulo u potiskivanje kablovskih rivala iz SBB-a, uz svest da Telekom ne može da snosi posledice za nesposobnost i loše poteze, jer će država sve finansijski pokriti“, piše Nacional.

 

Usprkos ogromnim investicijama, prošle godine dugovanja Telekoma od 1,2 milijarde evra nisu smanjena, dodaje se u tekstu.

 

„Tome treba dodati korporativne obveznice vredne 200 miliona evra, koje je Telekom emitovao, a veliku većinu otkupila Narodna banka Srbije i tako pomogla poslovanju kompanije, ali i doprinela tome da dug dostigne rekordne 1,4 milijarde evra. Pokazuje se da su silna ulaganja dovela do rasta dugovanja, mnogo većeg u odnosu na prihode i profit, pa se postavlja pitanje motiva i opravdanosti investiranja novih 600 miliona evra u engleski fudbal, kao i mogućnosti ne da se ostvari zarada, već da se taj novac barem vrati tokom šest godina“, piše Nacional.

 

„Ne izvlačeći iz džepa nijedan vlastiti dinar, Vučić tretira Telekom kao svoju privatnu firmu, sredstvo za cementiranje političkog, ekonomskog i medijskog monopola, za borbu radi uništenja neprijatelja i negiranja mogućnosti da mu iko postavlja neugodna pitanja.“

 

Uz nepoznanicu na koliko novih pretplatnika Telekom računa, procenu da je za TV prenos svake od 380 utakmica Premijer lige u sezoni potrebno obezbediti reklame vredne gotovo 300.000 evra, prati pitanje je li to realno, pita se Nacional.

 

„Mogući odgovor je da će druge državne kompanije, kao i privatnici bliski vlastima, dobiti obavezu plaćanja reklama. Ili da Telekom svesno ide u gubitak jer namerava jednoga dana, uz podršku vlasti i bez obzira na cenu, koju u svakom slučaju plaćaju građani Srbije, potisnuti kompletnu konkurenciju, postati apsolutni monopolista na tržištu i ubirati sav profit“, ocenjuje se u tekstu.

 

Nacional piše i da bi „nestale“ neugodne teme i pitanja poput – ko je pre pet godina u beogradskoj četvrti Savamala bagerima rušio zgrade dok se policija “pravila mrtva”, zašto se njegov sin Danilo druži s huliganima i kriminalcima, zašto su članovi bande Veljka Belivuka neometano prebijali građane i novinare tokom uličnih protesta i njegove predsedničke inauguracije itd. – a s obzirom na to da ima kontrolu nad svih pet televizija s nacionalnim frekvencijama, „Vučić mora da uguši N1 i Novu S i njihove ljubopitljive novinare“.

 

„Telekom za to može poslužiti ‘na pravoj tržišnoj utakmici’, ponudom od 600 miliona evra, odnosno 100 miliona godišnje, za prenos utakmica Premijer lige na prostoru bivše Jugoslavije s dvadesetak miliona stanovnika“, zaključuje Nacional.

Tagovi

Povezani tekstovi