Nacrt medijske strategije dostavljen Evropskoj komisiji, uskoro i Izveštaj o raspravi

Izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi, koja je završena 1. marta, kako je najavljeno iz kabineta premijerke biće objavljen sledeće nedelje.

“Proces izrade Medijske strategije bio je u potpunosti inkluzivan i transparentan i uključio je veliki broj eksperata, predstavnika akademske zajednice, međunarodnih organizacija, organizacija civilnog društva, medija i drugih. Tokom februara sprovedena je javna rasprava o nacrtu ovog važnog dokumenta i pristiglo je više od 300 predloga, komentara i sugestija”, piše u saopštenju.

U saopštenju se navodi i da će Vlada RS u toku naredne nedelje objaviti Izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi, sa komentarima i odgovorima na svaku pojedinačnu primedbu.

Poslednji nacrt medijske strategije objavljen je u februaru ove godine, a javna rasprava trajala je do 1. marta.  U javnoj raspravi i na okruglim stolovima učestvovali su predstavnici medijskih i novinarskih udruženja koja su činila Radnu grupu za izradu medijske strategije.

Izradu medijske strategije obeležile polemike, nesporazumi, napuštanja radne grupe

Iako je još pre više od godinu dana najavljeno predstavljanje nove medijske strategije, njen nacrt je tek krajem decembra prošle godine predat Vladi, nakon čega je održano nekoliko okruglih stolova u okviru javne rasprave.

Ovo je,  inače,  drugi pokušaj izrade nove Medijske strategije. Naime krajem marta prošle godine saopšteno je da je Medijska strategija završena iako su radnu grupu nekoliko meseci pre toga napustili predstavnici najvećih medijskih udruženja, koji su ocenili da je ta strategija nelegitiman dokument.

Mesec dana kasnije, krajem aprila prošle godine, savetnica presednika Srbije Suzana Vasiljević objavila da je izrada medijske strategije zaustavljena posle konsultacija predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijerke Ane Brnabić.

Nova radna grupa za izradu medijske strategije formirana je u junu prošle godine. Međutim već u avgustu je šest novinarskih i medijskih udruženja predalo zahteve Vladi Srbije,  koji su bili uslov za njihovo učešće u izradi medijske strategije i davanje legitimiteta tom dokumentu.

U saopštenju Medijske koalicije u decembru je navedeno da su u izradi Nacrta medijske strategije Srbije do 2024. godine aktivno učestvovali i njihovi predstavnici i udruženja, ali da se paralelno s tim situacija na medijskoj sceni iz dana u dan pogoršava.

Medijsku koaliciju čine Nezavisno udruženje novinara Srbije, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Asocijacija nezavisnih elektronskih medija, Asocijacija onlajn medija i Asocijacija Lokal pres.

Tagovi

Povezani tekstovi