Nagrada ”Dragan Janjić” za medijsku pismenost i jačanje kapaciteta novinara za etičku primenu veštačke inteligencije u redakcijama

slika: Medija centar
slika: Medija centar

Naziv projekta: Nagrada ”Dragan Janjić” za medijsku pismenost i jačanje kapaciteta novinara za etičku primenu veštačke inteligencije u redakcijama

Donator: Ministarstvo informisanja i telekomunikacija

Period realizacije: septembar 2024 – jun 2025.

Uloga NUNS-a: nosilac projekta 

Partneri na projektu: /

Budžet: 1.000.000,00 dinara

 

Siže projekta: 

Opšta tema projekta je doprinos medijskoj pismenosti u Srbiji kroz pojedinačne teme 1) podizanje standarda i dodela priznanja za najveće doprinose u novinarstvu i medijima i 2) razvoj kompetencija za primenu alata zasnovanih na veštačkoj inteligenciji. NUNS će dodeliti dve (već tradicinalne) nagrade ”Dragan Janjić” za akademske radove i istraživanja na temu medijske pismenosti i time promovisati i podržati značaj medijske pismenosti za profesionalnu i širu javnost. Razvoj medijske pismenosti među novinarima NUNS će podržati razvojem njihovih kompetencija za primenu alata zasnovanih na veštačkoj inteligenciji izvođenjem osnovne i napredne obuke za istu grupu od 12 učesnika (od kojih 6 van Beograda) na temu etičke primene VI u redakcijama i kreiranjem onlajn resurs centra na temu VI na sajtu NUNS-a objavom prvih 10 članaka o etičkoj upotrebi VI u redakcijama.

 

Cilj projekta:

Opšti cilj projekta je popularisanje i podizanje nivoa medijske i informacione pismenosti u Srbiji, što je direktno u skladu sa merom 5.1. Medijske strategije: Unapređena medijska pismenost.

 

Specifični cilj 1: Popularisanje i podizanje nivoa medijske i informacione pismenosti podrškom akademskim radovima i istraživanjima kroz dodelu već tradicionalne godišnje nagrade ”Dragan Janjić” za akademske radove i istraživanja u oblasti medijske i informacijske pismenosti (nagrada se dodeljuje studentima i profesionalcima u čast preminulog novinara, osnivača novinske agencije Beta i NUNS-a).

 

Specifični cilj 2: Razvoj medijske pismenosti među novinarima razvojem njihovih kompetencija za primenu alata zasnovanih na veštačkoj inteligenciji (VI) izvođenjem osnovne i napredne obuke za istu grupu od 12 učesnika (od kojih 6 van Beograda) na temu etičke primene VI u redakcijama i kreiranjem onlajn resurs centra na temu VI na sajtu NUNS-a objavom prvih 10 članaka o etičkoj upotrebi VI u redakcijama. Ovaj cilj je u direktno u skladu sa merom 5.2. Medijske strategije: Unapređene digitalne medijske kompetencije novinara, medijskih radnika i zaposlenih u javnoj upravi.

Tagovi

Povezani tekstovi