Ružičasta televizija će od jeseni u svoju programsku šemu uvrstiti domaću varijantu hrvatskog zabavnog programa Piramida, ali oni za ovu priliku nemaju nameru da dovedu nekoga sa strane.
Željko Mitrović tvrdi za Evropu da je njihova poslovna politika definisana tako da „Pink ne kupuje TV zvezde, već ih sam stvara“, a da su to pokazali i time što su njihova TV lica ili potekla na ovoj televiziji ili su tek na njoj stekla svoju punu afirmaciju.
Prilikom preseljenja emisije Ovo vas još nisam pitala, kako tvrde oba pregovarača – i Mirjana Bobić Mojsilović i Aleksandar Tijanić – još nije bilo reči o novcu, ali je ovo prvi put da se na program nacionalne televizije seli već etablirana emisija, te će se i finansijski parametri tek uspostaviti.
n profuravanje – Imala sam ozbiljnu ponudu sa Studija B i, iako je gradska televizija skromnija kuća, bila sam spremna da je prihvatim, prvenstveno zbog Dragane Milićević, sa kojom sam razgovarala. Ali pomirenje sa Tijanićem je sve bacilo u drugi plan – naglasila je Mojsilovićeva.
Ona od RTS očekuje maksimum podrške kako u realizaciji, tako i u tehničkom smislu, iako početak emitovanja emisije još nije dogovoren.
Time što nije mogla da odbije Tijanićevu nepristojnu ponudu Mirjana Bobić Mojsilović je prošle nedelje okončala još jedan takozvani televizijski transfer. Kako ova dama u jednom od svojih intervjua reče: „Dakle, posle svega opet furamo i to svakako jeste novost za medije. A kada će venčanje – javićemo“.
Pošto se posle 11 godina cena pomirenja dvoje ljudi koji se znaju više od 20 godina ne može izraziti parama, ovo bi mogao da bude najveći televizijski transfer kod nas.
Ali, šalu na stranu, kada se u Srbiji govori o velikim transferima, u zapadnom smislu ove reči, lista je zaista tanka. Na prste jedne ruke mogu se nabrojati prelasci sa jedne na drugu televiziju koji zaslužuju da se nazovu transferima.
n okupljanje Rodonačelnik ove kategorije kod nas svakako je Aleksandar Tijanić, za koga se veruje da drži i rekord u visini transfera, koji će još dugo ostati neprevaziđen. On je, kako glasine kruže, osnivanje BK televizije Bogoljubu Kariću pošteno naplatio: njih dvojica kumovali su, na ovaj ili onaj način, svim drugim TV transferima. Naime, još dva velika televizijska transfera platio je Bogoljub Karić. Bili su to prelasci Olivere Kovačević sa Pinka na BK i dovođenje Bojane Lekić za glavnog i odgovornog urednika ove medijske kuće, koja je šest meseci kasnije preuzela i direktorsko kormilo.
Aleksandar Tijanić je, pak, kao direktor RTS u ovu medijsku kuću tokom proleća prošle godine doveo u paketu Natašu Lekić, Branku Nevistić, Natašu Miljković i Srđana Predojevića, a nešto kasnije i Maju Uzelac i Roberta Nemečeka, čiji je prelazak i najintrigantniji.
Dovođenje velikih zvezda BK televizije i ljudi sa B 92 u nacionalnu televiziju Tijanić, pak, ne smatra trensferima u pravom smislu te reči.
– Postoji okupljanje i postoje transferi – kaže Aleksandar Tijanić za Evropu. – Okupljanja su kada se ljudi iz istih životnih i civilizacijskih krugova nađu na jednom mestu i imaju zajednički cilj. Dovođenje određenog broja ljudi u RTS je dobar taktički i poslovni potez i vrlo rado bih te ljude dobro platio, ali su sredstva koja imam ograničena – tvrdi on i dodaje kako se nada da će za ove potrebe postojati poseban budžet kada se finansijski status RTS reši i on konačno postane javni servis sa jasnim izvorima prihoda.
Direktor RTS objašnjava da su transferi druga vrsta TV prelazaka i nastaju kada se ne okupljaju ljudi iz istih civilizacijskih krugova, već je to potpomognuto ili prevashodno motivisano novcem.
– Takav je prelazak Bojane Lekić na BK televiziju, koju je javno pre toga pljuvala – kaže Tijanić.
On tvrdi da ljudi koje je doveo u RTS znaju da će, kada posle rada s njim budu pravili neke buduće transfere, vredeti daleko više.
– To je jedan od razloga što su pristali da dođu – veruje Tijanić.
Za pravi TV transfer koji je posle višemesečnog ubeđivanja napravila, Bojana Lekić, kako se priča, samo na ime plate mesečno ima pola miliona dinara. Ipak, naša Hičkokova plavuša svoj posao na BK televiziji svojevremeno je objasnila rečima:
– Radila sam u svim televizijama, ali ovde bar znam ko je gazda. I tamo gde sam ranije radila postojao je gazda, ali se nije znalo ko je gazda u tom trenutku.
Samo dva meseca pre dolaska Bojane Lekić Karić je finansirao još jedan pravi transfer. Bio je to dolazak Olivere Kovačević, koja je napustila ružičastu televiziju i priključila se TV jatu BK telekoma. I ovom poslu je, kako se šuška, kumovao Tijanić. Ali, bilo kako bilo, žena sa prve srpske naslovnice Plejboja bila je prvi novinar koji je za svoj transfer imao pokriće crno na belo.
Kako se po gradu šuškalo, u vreme prelaska Olivera Kovačević je Karića koštala od četiri do 10.000 evra na ime transfera, plus automobil, a otplatio je i kredit za stan koji je voditeljka Klopke kupila. Ali, kako se priča, i Karić je sebe obezbedio u ovom poslu, te u ugovoru, navodno, postoji i klauzula da onaj ko bi eventualno poželeo da preotme Oliveru Kovačević televiziji otvorenih očiju morao bi da na ime odštete plati sumu između 90.000 i 100.000 evra. Veruje se da je i direktorka BK televizije Bojana Lekić, koju još zovu i devojka od milion dolara, osigurana istom sumom.
Ipak, jedan od najinteresantnijih i najtajnovitijih televizijskih transfera bio je onaj koji je napravio Robert Nemeček, budući da se o sumi koju je on dobio ni ne nagađa. On je najpre sa Pinka otišao na B 92 i, kako se priča, ovaj svoj prelazak pažljivo pripremao oko pola godine odustajući od nekih poslova koje je bio započeo u ime televizije mi smo mladi, lepi i veseli, da bi se potom posle par meseci prebacio na RTS pravdajući tada svoje priključenje Tijanićevom jatu nacionalnim interesom.
Iako se o finansijskim uslovima ovog preletanja najmanje zna, oni koji poznaju domaće televizijsko poslovanje opravdavaju svaku akciju za angažovanje Nemečeka njegovim odličnim odnosima sa američkim mejdžorima, ali i time da je posle desetak godina ničega gledanost Filmskog programa RTS u vrhu.
n zvezdice Što se tiče prelazaka ostalih TV lica sa jedne TV na drugu, kao što je odlazak Bojane Odavić sa BK na Pink ili Adrijane Čortan, na primer, kao i dolazak Sanje Marinković ili Tanje Vidojević na Pink, zna se da Mitrović nije plaćao transfere, te da su dotične zvezdice prelazile da rade na ružičastu televiziju za samo malo bolje uslove ili nešto veću platu.
Gradom kruži i priča da su pojedine zvezdice ove medijske kuće bile zainteresovane da pređu na BK televiziju. Kako se prepričava, neke od zvezda ružičaste televizije slale su svoje izaslanike na pregovore s Karićem, ali je prvi čovek BK telekoma, čuvši cenu koja mu se učinila suludom, samo rekao: „Pa zar oni/one zaista misle da toliko vrede?“
Iz svega se da zaključiti da se kod nas televizijski biznis pre svodi na puko slikanje i sticanje popularnosti bez pokrića nego na dobru zaradu i fondove za crne dane.
Zna se da su do jeseni prošle godine, kada su im sume prepolovljene, najbolje plate na televiziji bile kod Bogoljuba Karića, a da su na drugom mestu po visini zarada bili zaposleni u B 92. Karić ima primat i kada je nagrađivanje po zasluzi u pitanju jer je on jednini TV gazda koji je svojim zaposlenima dao bonus. Naime, takve pakete u visini vrednosti jednog boljeg automobila za dobar rejting svojih emisija svojevremeno su dobile Snežana Dakić i Maja Japundža. Tu se otprilike i završava bajka o tome da i mi televizijske zvezde za trku imamo.
Piše Olivera STOJIMIROVIĆ