Najviše prostora Tadiću i Nikoliću, duel verovatno na RTS

Dok državna RRA i Javni medijski servis tek najavljuju odluke u vezi s medijskim praćenjem izborne trke, privatne televizije s nacionalnom frekvencijom već imaju manje ili više precizne planove o radu u narednih mesec dana.


Glavna urednica Informativnog programa B92 Sanda Savić ističe za Danas da će ova kampanja biti zanimljivija od prethodne „samim tim što je kraća“.
– B92 neće imati specijalne programe, osim za vreme izborne noći, kada ćemo emitovati neke specijale. Imamo dovoljno programskih sadržaja u kojima je moguće kvalitetno uraditi razgovore s kandidatima, kao što su Kažiprst i Poligraf – objašnjava Savićeva, dodajući da je B92 već ponudio kandidatima da učestvuju u tim emisijama i da će to biti emisije za kandidate parlamentarnih stranaka. Ona naglašava da je B92 dužna da prati dešavanja u vezi sa izborima, jer će ih na to obavezati i uputstvo RRA.
– Kao nacionalna televizija, B92 će biti dužna da proprati sve kandidate, što je besmisleno, zbog čega ćemo morati da ih spajamo u stranačke blokove – navodi Savićeva i ističe da bi ova televizija želela da emituje „veliki duel“, ali i da procenjuje „da će taj duel biti samo na Javnom servisu Srbije“.
Što se tiče TV Pink, glavna urednica Informativnog programa ove televizije Tanja Jordović najavljuje za Danas da će u okviru Nacionalnog dnevnika biti odvojeno pet minuta za predsedničke kandidate i da neće biti specijalnih emisija.
– Mi bismo voleli da emitujemo duel ako budemo u prilici, ali mislim da će i ovog puta tu ulogu imati RTS – navodi Jordovićeva. Ona smatra da ova predizborna kampanja ništa novo neće doneti, „jer su favoriti poznati, a to su Tadić i Nikolić“.
Tanja Vidojević, voditeljka emisije „Recite narodu“ na TV Foks, kaže da je i ova televizija napravila programski plan za praćenje predizborne kampanje kroz predizborne blokove i emisije vesti.
– Nećemo pratiti svaku tribinu svih političara, ali ćemo emitovati njihove događaje ukoliko bude postojao element vesti. Naravno, trudićemo se da što ravnopravnije predstavimo političke kandidate – ističe Tanja Vidojević.
Direktor marketinške agencije Pragma Cvijetin Milivojević smatra da je Srbija dostigla visok stepen demokratizacije medija i da će većina relevantnih štampanih i elektronskih medija odvojiti deo prostora za praćenje predizbornih aktivnosti predsedničkih kandidata.
– Međutim, činjenica je da neki od kandidata imaju državne ili stranačke funkcije i da će se prostor u medijima upravo crpeti iz tih njihovih funkcija. Zbog toga, ostaje mogućnost zloupotrebe – kaže Milivojević za naš list. Prema njegovom mišljenju najveću medijsku zastupljenost imaće Boris Tadić i Tomislav Nikolić i „mislim da to nije fer prema ostalim kandidatima“. Kada je reč o RTS, direktor Pragme smatra da je Javni servis Srbije vrsta paradržavne televizije i „zbog toga prateći rad državnih organa i nosilaca državnih funkcija, protežira one koji su na vrhu hijerarhijske lestvice vlasti“.
Šefica Odeljenja za medije Misije OEBS u Srbiji Dragana Nikolić Solomon ističe za Danas da je uloga medija u predizborno vreme da omoguće građanima da slobodno izaberu između kandidata i njihovih programa, koji su predstavljeni na fer i objektivan način.
Nikolić Solomon ocenjuje da će elektronski mediji svoj pristup temama u vezi sa izborima bar donekle bazirati na preporukama uputstva RRA, „a potreba za takvim uputstvom postoji, jer ono postavlja emiterima okvir za programske aktivnosti tokom kampanje“.
– Verovatno će se videti razlika u pokrivanju izbora u programima javnih servisa i komercijalnih stanica s nacionalnim pokrivanjem. Ovo će biti prvi izborni proces kada su regionalni i lokalni elektronski mediji u Srbiji privatizovani, ili prolaze kroz taj proces. Biće značajno videti da li će promena vlasničke strukture medija iz državne u privatnu uticati na profesionalnije i nepristrasnije izveštavanje o političkim dešavanjima – zaključuje Nikolić Solomon.


Jelena Diković

Tagovi

Povezani tekstovi