Nemačka: Novinarske organizacije kritikuju planove Aksela Špringera da otpusti 200 novinara

Axel_Springer_logo_blk_blue

Najprodavaniji nemački tabloid Bild najavio je da će otpustiti oko 200 novinara i zatvoriti oko jedne trećine svojih regionalnih izdanja širom zemlje. Evropska federacija novinara (EFJ) pridružila se svojim filijalama u Nemačkoj, DJV-u, u suprotstavljanju planovima izdavača Aksel Špringer SE i pozivajući da nijedan novinar ne bude otpušten.

 

Ovaj potez dolazi nakon što je kompanija ove godine pokrenula veliki pomak ka potpuno digitalnom pristupu. Pozivajući se na imejl poslat osoblju u ponedeljak, 19. juna 2023., The Guardian je prvo izvestio da će se Bild „razići sa kolegama koji imaju zadatke koje u digitalnom svetu obavljaju veštačka inteligencija i/ili automatizovani procesi“. Te informacije je kasnije demantovala kompanija Aksel Špringer, koja je u izjavi rekla da ukidanje radnih mesta ni na koji način nije povezano sa veštačkom inteligencijom, već deo restrukturiranja njenih regionalnih štamparskih operacija.

 

Udruženje nemačkih novinara (DJV) oštro je kritikovalo planirana otpuštanja radnih mesta: „Ako izvršni direktor Matijas Dopfner želi da otpusti grupu zaposlenih, to nije samo antisocijalno prema zaposlenima, već je i ekonomski izuzetno glupo. BILD je i dalje dobitnik Aksela Springera. Manje regionalnog izveštavanja znači manje usluga čitaocima, a samim tim i manje čitalaca“, rekao je predsednik DJV Frank Uberall. „Ne sme biti otpuštanja. U tako velikoj medijskoj grupi, pogođenim zaposlenima moraju se ponuditi alternativni poslovi. Springer to duguje svojim ljudima“, dodao je Uberal.

 

„Sa sve većim kanalima distribucije, digitalnom novinarstvu je potrebno više kolega u redakcijama, a ne manje. Upotreba veštačke inteligencije ne može da preuzme ljudsku kreativnost, klasifikaciju istraživanja i novinarsku odgovornost za koju se novinari zalažu“, upozorio je Kristof Šmic, član ver.di nacionalnog odbora i odgovoran za medije.

 

Uprkos inflaciji, energetskoj krizi i ratu u Ukrajini, grupa je dobro zaradila 2022. godine sa godišnjom prodajom od 3,9 milijardi evra i profitom od tri četvrtine milijarde evra, navodi ver.di.

 

Tagovi

Povezani tekstovi